English

مالک رحمتی:

حمایت آستان قدس رضوی از شرکتهای دانش بنیان حمایت

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: طرح‌های دانش‌بنیان بازدهی اقتصادی قابل توجه دارند و در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار به صورت خودجوش در کشور فعال شده‌ است.

حمایت آستان قدس رضوی از شرکتهای دانش بنیان حمایت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اعلام کرد:  برای حل مشکلات کشور باید اندیشه و مکتب ما می‌توانیم سرلوحه امور باشد و با اتکا به توان جوانان نخبه و دانشمند در این مسیر حرکت کنیم و آستان قدس از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می کند.

مالک رحمتی این سخنان را در مراسم افتتاح طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند آب در نیشابور بیان کرد و ادامه داد: این آستان مقدس رسالت خود می‌داند از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه مسائل اساسی کشور فعالیت می‌کنند، حمایت کند و فعالیت‌هایشان را سرعت ببخشد تا این شرکت‌ها بتوانند با اعتماد به نفس روی پای خود بایستند و این امر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان تولید داخلی  است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها با مشکل کمبود آب روبرو هستند و بسیاری از کشورهایی که از نظر آب اوضاع بدتر از ما دارند، توانسته‌اند با مدیریت صحیح، علمی و کارشناسی مشکل خود را حل کنند، پس راهکار این مشکل در کشور، مدیریت بهینه آب است و  همه دستگاه‌های مرتبط باید همین کار را انجام دهند.

وی افزود: هدف اصلی، مدیریت بحران آب در کشور است و در این راستا کنترل هوشمند مصرف با استفاده از فناوری‌های نوین بسیار موثر است و باید تمام توان خود را به کار گیریم تا منابع آب کشور را که سرمایه‌ خدادادی است برای مردم و نسل های آینده حفظ کرده و از آن به صورت بهینه استفاده کنیم.

رحمتی تاکید کرد:  قیمت کنتورهای هوشمند تولید شده در این کارخانه، یک‌پنجم نمونه‌های اروپایی و یک دوم نمونه‌های چینی است و این نشان می‌دهد می‌توانیم در کنار خودکفایی در تولید تجهیزات لازم برای مدیریت منابع آب کشور، در کاهش وابستگی و ارزبری نیز نقش مهمی ایفا کنیم.

قائم مقام آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: طرح‌های دانش‌بنیان بازدهی اقتصادی قابل توجه دارند و در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار به صورت خودجوش در کشور فعال شده‌ و با اعتماد به‌ نفس و اندیشه‌ شهدا کارهایی را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: این آغاز یک حرکت بزرگ است و باید به این اقدامات سرعت داده شود و این همان حلقه گمشده‌ای است که باید در کشور به آن توجه جدی شود که پیرو تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی و آنچه در اسناد بالادستی ابلاغ شده، این آستان مقدس و شرکت‌های زیرمجموعه آن، در حال تلاش برای شتاب دهی و  سرعت‌بخشی به اینگونه فعالیت‌ها هستند.

قائم مقام آستان قدس رضوی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر تاکید دارند که  تقویت شرکت‌های دانش بنیان در اولویت اساسی قرار گیرد، بر همین اساس همه ما باید باور داشته باشیم که راه حل عبور از برخی مشکلات فعلی کشور، حمایت  و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است.

رحمتی در خاتمه خاطرنشان کرد: زمان حیاتی برای رشد و بلوغ اینگونه شرکت‌ها نباید بیش از چند سال طول بکشد چون علم و فناوری به شدت در حال تغییر است و زمان برای جبران عقب ماندگی‌ها بسیار اندک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه