English

مهدی جهان‌طلب:

افزایش تولید آب در خراسان رضوی

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: حجم تولید امسال آب برای شهر‌های خراسان رضوی سه درصد و برای روستا‌های این استان هشت درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال شده است.

افزایش تولید آب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی جهان‌طلب معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: تولید امسال آب در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

جهان‌طلب در ادامه این خبر اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۵۳ روستا با یک میلیون و ۲۶۱ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی همچنین متذکر شد: امسال تاکنون ۷۶ میلیون و ۷۷ هزار مترمکعب آب برای تامین آب شرب مورد نیاز این تعداد روستا تولید شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین ۷۸ شهر این استان به جز مشهد با یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفر جمعیت از خدمات این شرکت بهره می‌برند و ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب نیز از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه برای تامین آب شرب جمعیت شهرنشین خراسان رضوی به جز کلانشهر مشهد تولید شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس حجم تولید امسال آب برای شهر‌های خراسان رضوی سه درصد و برای روستا‌های این استان هشت درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال شده است.

وی یادآور شد: افزایش تولید آب در خراسان رضوی در سال جاری در حالی صورت گرفته است که این استان به خاطر مواجهه با دو دهه خشکسالی و افزایش بی‌رویه برداشت از سفره‌های زیرزمینی از نظر تامین آب در وضعیت بحرانی قرار دارد.

جهانی طلب در خاتمه و در مورد بحران آب در استان تصریح کرد: علاوه بر وضعیت بحرانی ۳۴ دشت از مجموع ۳۷ دشت آب خراسان رضوی، حجم امسال ذخایر آب در پشت سد‌های این استان نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه