English

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

شاخص‌های انقلاب موجب تداوم آن شده است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم از شاخص‌های انقلاب اسلامی به عنوان اصلی‌ترین عامل تداوم آن یاد کرد.

شاخص‌های انقلاب موجب تداوم آن شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین حسن برزگر در گفتگویی با اشاره به شاخص‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این شاخص‌ها موجب شده است تا انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌های جهان متمایز شده و با گذشت چهل و سه سال همچنان دارای حیات و برکات فراوان است.

وی با بیان اینکه دین و مذهب ازجمله اصلی‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: این انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن و مبانی اهل بیت(ع) است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه مردمی بودن نیز دومین شاخصه اساسی انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: در زمان انقلاب اسلامی توده مردم با سلیقه‌ها و عقاید متفاوت و بدون اتکاء به شرق و غرب توانستند با حرکت خودجوش استقلال را بدست آورده و جمهوری اسلامی را پایه گذاری کنند.

وی با بیان انیکه وجود ولایت فقیه سومین شاخصه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایشان قلب تپنده این نظام هستند به این معنا که انسانی فقیه، دانشمند و آگاه به زمان و مبانی دین و فقه و شجاع و دلسوز، سرپرستی حکومت را برعهده دارند و این حکومت زیر مجموعه حکومت خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) است. 

برزگر با اشاره به اینکه چهارمین شاخصه انقلاب اسلامی ظلم ستیزی است، تصریح کرد: در اسلام و مبانی اهل بیت(ع) به موضوع ظلم‌ستیزی سفارشات بسیاری شده است؛ امیرالمومنین(ع) نیز در این راستا فرمودند: کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً « پیوسته دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.»

وی با بیان اینکه اسلام مرزهای جغرافیا را نمی‌شناسد و وظیفه خود می‌داند که به فریاد مظلومین دنیا برسد، یادآور شد: اصل دشمنی انقلاب اسلامی با استکبار هم همین موضوع است که استکبار حامی ظالمین و اسلام حامی مظلوم است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روحیه جهادی از دیگر شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی است، بیان کرد: این روحیه یعنی از خودگذشتگی و فداکاری، یعنی مقدم داشتن مطالبات و نیازهای دیگران،  کار را برای خدا انجام دادن و کار را وظیفه خود دانستن؛ پس کسی که روحیه جهادی داشته باشد، مسئولیت پذیر است و کار را به بهترین وجه و به طور کامل و تمام انجام می دهد چون خدا را در نظر دارد و کار را برای خدا انجام می‌دهد.

برزگر با اشاره به اینکه نقطه مقابل این جبهه ظالم و ستمگر، گروهی هستند که با استکبار مبارزه می‌کنند، مطرح کرد: درجه نخست مبارزه با استکبار عدم قبول زورگویی است که در آیات قرآن و روایات اسلامی ریشه دارد.

وی در پایان عنوان کرد: وجود و توجه به این شاخص‌ها به عنوان ویژگی اصلی انقلاب موجب تداوم، استمرار و استحکام نظام جمهوری اسلامی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی