English

حسن بهرام‌نیا:

فرمانداران وضعیت آرد و نان شهرستان‌ها را به شورای آرد و نان استان گزارش نمایند

استاندار ایلام گفت: در کمیت و کیفیت نان استان تغییر حاصل شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و ضروری است نانوایی‌ها ظرف یک بازه زمانی دو ماهه بصورت استاندارد ساماندهی شوند.

فرمانداران وضعیت آرد و نان شهرستان‌ها را به شورای آرد و نان استان گزارش نمایند

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام نیا پیش از ظهر امروز در نشست شورای آرد و نان استان که با حضور فرمانداران و دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد با عنوان این مطلب که سرانه مصرف نان در استان ایلام تقریباً نزدیک به دو برابر متوسط سرانه مصرف نان در کشور است، اظهار داشت: از این رو موضوع بررسی کمیت و کیفیت نان در ایلام از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه بحث کمیت و کیفیت نان و ساعت کار نانوایی های استان یکی از موضوعاتی است که در یک ماه گذشته مورد بررسی دقیق قرار گرفته است، اظهار داشت: پس از بررسی های بعمل آمده و برابر گزارش اعضای کارگروه آرد و نان و رویت کمیت و کیفیت نان تمام نانوایی های شهرستان های استان مشخص شد که تغییرات محسوسی در نان استان به وجود آمده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 بهرام نیا با اشاره به اینکه استان ایلام علاوه بر ساکنان خود مهمانان زیارتی و گردشگران ایام نوروز را هم دارد، گفت: بنابراین، لازم است سهمیه فوق‌العاده‌ای برای شهرستان هایی که در مسیر عتبات عالیات بوده و هدف گردشگری نیز هستند، لحاظ شود.

وی در ادامه به ساعت شروع به کار نانوایی ها اشاره کرد و گفت: نانوایی ها موظف هستند تا قبل از ساعت شش و نیم صبح کار خود را شروع کنند تا مردم، کارمندان و کارگران بتوانند نان داغ را به موقع دریافت کنند و در محل کار خود حاضر شوند. 

استاندار ایلام در ادامه خواستار مکان یابی استاندارد توام با تجهیز امکانات لازم برای نانواهایی‌ها ظرف یک بازه زمانی دو ماهه شد و گفت: در مدت زمان بایست همه نانواهای استان به طریق استاندارد شده و به روز ساماندهی شوند. 

وی در ادامه خواستار آموزش متصدیان نانوایی های سنتی و صنعتی توسط دستگاه های متولی با نظارت فرمانداران شد.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کیفیت مطلوب و استاندارد گندم و آرد استان گفت: در این زمینه استان ایلام در کشور جزو بهترین‌ها است و از این رو نانوایی های استان حق ندارند آرد مصرفی خود را از سیلو و یا کارخانه‌های آرد استان‌های دیگر تامین کنند.

وی در ادامه خواستار بررسی و بازنگری در فرایند تامین و توزیع آرد سرانه روستایی و عشایری و شهری در بازه زمانی یک ماهه شد و گفت: لازم است متناسب ظرفیت و نیاز هر منطقه سهمیه در نظر گرفته شود و باید سهمیه آرد نانوایی های متخلف به عنوان یک ابزار انگیزشی در بین نانوایی هایی که عملکرد بهتری دارند توضیح شود.

استاندار ایلام گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در شهرهای بزرگ استان ایلام مجتمع های پخت نان را ایجاد کنیم زیرا هم به صرفه تر خواهد بود و هم متناسب با ذائقه مردم عمل خواهند کرد.

وی افزود: برابر بررسی های صورت گرفته ذائقه مردم استان ایلام عمدتاً نانهای سنتی و سنگکی است و باید به سمتی پیش رفت که از صدور مجوز برای نانوایی های ریزشی خودداری شود.

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که باید نانوایی هایی که غیر فعال هستند شناسایی شوند، تاکید کرد: لیست کلیه نانوایی های استان باید از طریق اداره غله به فرمانداری های استان تحویل شود تا نانوایی هایی که آرد دریافت می کنند، اما پختن ندارند سهمیه آنها قطع شود.

استاندار ایلام در پایان خطاب به فرمانداران استان گفت: علاوه بر رصد و پیگیری مستمر عوامل مرتبط با همه فعالیتهای پخت نان، زمان پخت، کمیت و کیفیت و نحوه توزیع و مصرف آرد و نان را بصورت ماهانه به شورای آرد و نان استان گزارش نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه