English

معاون استاندار ایلام:

با وجود گندم مرغوب، کیفیت نان در ایلام پائین است

معاون اقتصادی استاندار ایلام از کیفیت پائین نان در استان به رغم وجود گندم مرغوب انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در پخت نان به مدت زمان عمل آوری خمیر زیاد توجه نمی شود که همین مسأله علاوه بر کاهش کیفیت نان موجب افزایش میزان دور ریز آن نیز می شود.

با وجود گندم مرغوب، کیفیت نان در ایلام پائین است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،جهانگیر رستمزاد معاون اقتصادی استاندار ایلام در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان،افزود:افزایش میزان دور ریز نان باعث می شود خانواده ها برای تامین نان هزینه بیشتری پرداخت کنند و این امر موجب افزایش خرید نان و ضایعات نان می شود.

وی خواستار افزایش نظارت بر نانوایی های استان شد و اظهار داشت:بر اساس بررسی های انجام شده علاوه بر کاهش کیفیت نان، شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح نانوایی های استان هستیم که موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود.

معاون اقتصادی استاندار ایلام  تصریح کرد:بر اساس اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی های استان در سطح بسیاری بالایی بود که این میزان اکنون به حدود 60 درصد رسیده و نیاز است با انجام بازدیدها نظارت بر آنها تشدید شود.

رستمزاد از اتحادیه  نانوایان خواست که با هماهنگی فنی و حرفه ای به منظور آموزش متصدیان نانوایی همکاری و نسبت به معرفی افراد اقدام کند وخاطرنشان کرد:همچنین از فرمانداران استان خواست تا نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین توجه به کیفیت نان در سطح شهرستانها داشته باشند.

وی تعطیلی خودسرانه، استفاده از افزوده های غیر مجاز، کاهش وزن چانه، کاهش زمان کار و همچنین فروش غیر قانونی آرد را سایر تخلفات نانوایی ها برشمرد و گفت: باید نظارت بر نانوایی ها تشدید شود.

رستمزاد همچنین در خصوص دستور خروج گندم به منظور تامین نان استانهای دیگر اشاره و اظهار داشت: با توجه به وجود کارخانه های آرد در استان به منظور حمایت از اشتغال و درآمد زایی آنها نیاز است تا از خروج گندم جلوگیری و آرد برای این استانها صادر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه