English

سه روز و سه هزار استقبال؛ سیمای جشنواره فیلم فجر در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: چهلمین جشنواره فیلم فجر پانزدهم بهمن ماه در ۲ مکان سینما ۲۲ بهمن رشت و تالار مرکزی با نمایش ۱۷ فیلم آغاز شد و طی سه روز مورد استقبال سه هزار نفر تماشاگر قرار گرفت.

سه روز و سه هزار استقبال؛ سیمای جشنواره فیلم فجر در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، رضا ثقتی خاطر نشان کرد: طی سه روز اکران  جشنواره فیلم فجر در گیلان، به ترتیب مرد بازنده و ملاقات خصوصی به ترتیب بیشترین آمار استقبال کنندگان را به خود اختصاص داد. 

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اکران فیلم‌های فجر، استقبال مخاطبان را نشانه اقبال عمومی مردم به هنر هفتم دانست و با بیان اینکه تعطیلی سینماهای استان واقعیت تلخی است، گفت: با شناسایی مشکلات تلاش می‌کنیم تا حد امکان مسائل را برطرف شده و سینماهای تعطیل بازگشایی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار اکران فیلم های فجر در ۲ نقطه انجام می شود، اظهار داشت: بیشتر فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره چهلم فجر در استان گیلان اکران می‌شود، و برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که فیلم‌ها با هم تداخل نداشته باشند.

ثقتی با اشاره به اینکه قیمت بلیت در مقایسه با سال گذشته تفاوت چندانی ندارد، افزود: تلاش شد تا علاقه مندان بیشتری نسبت به سال گذشته بتوانند فیلم‌ها را تماشا کنند.

وی با تأکید بر تمرکززدایی در زمینه فرهنگ و هنر، ادامه داد: این رویکرد در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود در زمینه توزیع امکانات، تجهیزات، اعتبارات عدالت و تمرکززدایی در عمل هم اجرا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: برنامه های فجر امسال در ۲ برش ملی و استاتی تعریف شد که اکران همزمان ۱۷ فیلم از جشنواره فیلم فجر، برگزاری جشنواره تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر نیز از دیگر برنامه‌های برش ملی است که برای گیلان نیز تعریف شده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه