English

حسین اسحاقی :

نمایش فیلم‌های «سودای سیمرغ» جشنواره فجر در جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: همزمان با سی ونهمین جشنواره فیلم فجر، ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» این دوره از جشنواره، در جنوب کرمان به نمایش درمی‌آید.

نمایش فیلم‌های «سودای سیمرغ» جشنواره فجر در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگاران ،  با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارداشت: همزمانی جشنواره فیلم فجر طبق روال سال‌های گذشته در جنوب کرمان برگزار خواهد شد، اما این رویداد بزرگ سینمایی امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا براساس شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا زمان‌بندی و اجرا می‌شود.

وی برگزاری جشنواره فیلم فجر در جنوب کرمان را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که ستاد ملی مدیریت کرونا تعیین کرده است، اقدام می‌کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان و علاقه‌مندان سینما در اولویت است، گفت: مشاغل سینمایی و سالن‌های سینما بر پایه تقسیم بندی ستاد ملی مبارزه و مدیریت کرونا از مشاغل رده سه به شمار می‌آید، و فعالیت‌های سالن سینما در مناطق زرد و آبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد بلامانع است، بنابراین نسبت به برگزاری همزمانی سی ونهمین جشنواره فیلم فجر در جنوب کرمان پیگیری و مکاتبات لازم انجام شده است.

وی عنوان کرد: سال جاری به خاطر شرایط کرونایی در حالی شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر در جیرفت هستیم که تفاوتی آشکار با دوره‌های پیشین دارد ما موظفیم برای حفظ سلامتی مردم و تماشاگران نهایت تلاش را کنیم.

اسحاقی با اشاره به نمایش ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» سی ونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن‌ماه جاری در سینمای جیرفت افزود: از جمله تغییرات ایجاد شده در برگزاری این دوره جشنواره فیلم فجر، استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینمایی است و ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حداکثر می‌توانیم پذیرای 30 درصد تماشاگر در هر سانس باشیم.

اسحاقی با بیان اینکه عدم استفاده از ظرفیت کامل صندلی‌های سینما، محدودیت‌هایی را در پی خواهد داشت، گفت: قطعا بخشی از علاقمندان سینمای ایران به ویژه جشنواره فیلم فجر نخواهند توانست در این دوره جشنواره حضور یابند.

وی با بیان اینکه ۲۶ فیلم در سه بخش فیلم کوتاه، مستند و مسابقه سینمای ایران(سودای سیمرغ) در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند، خاطرنشان کرد: فیلم‌های بخش مسابقه ایران(سودای سیمرغ) عبارتند از «ابلق»، «بی همه چیز»، «تک تیرانداز»، «تی تی»، «خط فرضی»، «رمانتیسم عماد و طوبا»، «روزی روزگاری، آبادان»، «روشن»، «زالاوا»، «ستاره بازی»، «شیشلیک»، «گیج‌گاه»، «مامان»، «مصلحت»، «منصور» و «یدو» که در جنوب کرمان اکران می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر