English

رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

ظرفیت سینماها برای معرفی دستاوردهای علمی استفاده شود

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سینما رسانه غالب درجنگ نرم است که استفاده از این صنعت برای معرفی دستاوردهای فناوری و نوآوری استان بسیار موثر است.

ظرفیت سینماها برای معرفی دستاوردهای علمی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدکاظم رضوانی در نشت خبری با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های لازم از برگزاری رویدادهای سینمایی را انجام می‌دهد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره تخصصی یکی از اقدام‌های مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: درسال‌جاری تاکنون چندین جشنواره فیلم در استان برگزار شده است ضمن اینکه سه جشنواره سینمایی دیگر از جمله جشنواره فیلم فجر ، فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان درماه‌های باقی مانده در قم برگزار می‌شود.

رضوانی با تاکید بر ضرورت حمایت رسانه‌های استان از جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان گفت: دریافت آثار مطلوب به دبیرخانه این جشنوراه نشان از ظرفیت های مناسب در این زمینه است.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، لازمه دایمی کردن دبیرخانه این جشنواره را همراهی رسانه ها در معرفی آن دانست و گفت: فیلم‌های دریافتی به دبیرخانه این جشنواره در یکی از مراکز سینمایی استان به نمایش درمی‌آید.

رضوانی، ادامه داد: تمام آثاری که موفق به کسب رتبه در این جشنواره  می‌شوند، به بانک اطلاعاتی پارک‌های علم و فناوری کشور ارسال و در اکران های عمومی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، جانبی و ویژه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بخش اصلی این جشنواره شامل مستند، تیزرهای تبلیغاتی، کلیپ و انیمیشن و موشن گرافی، بخش جنبی شامل فیلم های ۶۰ ثانیه ای حرفه ای و ۶۰ ثانیه ای آماتور و بخش ویژه این جشنواره نیز به فیلم های کوتاه شهدای فناوری و فیلم های کوتاه وقف فناوری اختصاص دارد.

رضوانی افزود: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح استان برگزار می‌شود، استفاده از هنرمندان شاخص استان و همچنین اساتید فناوری قم در بخش داوری این جشنواره مورد تاکید است.

آثار راه یافته به نخستین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری قم، از ۲۷ تا ۲۸ بهمن ماه به صورت عمومی اکران و اختتامیه این جشنواره نیز روز ۲۹ بهمن ماه همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در این استان برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه