English

از ابتدای سالجاری؛

بیش از ۵۰ هزار نفر در بیمارستان توحید سنندج درمان شده اند

رییس بیمارستان توحید سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 53 هزار نفر در این بیمارستان بستری و درمان شده‌اند که از این تعداد 10 هزار و 938 مورد آن را بیماران مبتلا به کرونا تشکیل می‌دهند.

بیش از 50 هزار نفر در بیمارستان توحید سنندج درمان شده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اسعد فتحی پور صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در زمینه مراقبت و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در زمان اوج گیری همه گیری، تعداد تخت های مراقبت ویژه بنا به نیاز از 33 تخت به 66 تخت افزایش یافت.

وی به انجام بیش از سه هزار و 821 عمل جراحی در بیمارستان توحید سنندج در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت 150 مورد عمل جراحی قلب باز نیز انجام شده است.

رییس بیمارستان توحید سنندج یادآور شد: امسال یک هزار و 304 مورد آنژیوگرافی تشخیصی و یک هزار و 134 مورد آنژیوگرافی درمانی نیز در این بیمارستان با موفقیت انجام شده است.

فتحی پور با اشاره به اینکه دستگاه توموتراپی در روزهای آتی در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود، گفت: با ورود این دستگاه به چرخه خدمات رسانی در حوزه سلامت و نصب و راه اندازی آن در مرکز درمانی توحید، بیماران مبتلا به سرطان در استان از مدرن ترین شیوه درمانی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد خود قادر به انجام درمان های گوناگون از جمله کیس های Superficial است، از اختصاص 20 تخت‌ فعال بیمارستانی در بخش فوق تخصص داخلی در این مرکز خبر داد.

رییس بیمارستان توحید سنندج با اشاره به اینکه دستگاه آنژیوگرافی جدیدی در این بیمارستان در حال نصب و راه‌اندازی است، ادامه داد: برای رفاه حال بیماران و به دلیل پذیرش سریع و ارائه خدمات بیشتر به هم‌استانی‌های عزیز و بیماران اقلیم کردستان راه‌اندازی این دستگاه را در اولویت قرار داده‌ایم.

فتحی پور با اشاره به بحث توریسم درمانی، اضافه کرد: بیمارستان توحید سنندج این آمادگی را دارد که با امکانات پزشکی موجود، تیم پزشکی و کادر درمانی مجرب به درمان بیماران کشورهای همسایه بپردازد.

وی با اشاره به اینکه بخش رادیولوژی و ماموگرافی، سی‌تی اسکن، کولونسکوپی و آندوسکوپی این مرکز فعال و در حال ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است، سایر تجهیزات اضافه شده به این مجموعه را 2 دستگاه اکو کاردیوگرافی و یک دستگاه اکو سونوگرافی پیشرفته، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، 24 دستگاه NIV جهت بیماران نیازمند کمک تنفسی خصوصا بیماران مبتلا به کووید 19 و یک دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ پیشرفته عنوان کرد.

رییس بیمارستان توحید سنندج اختصاص یک دستگاه اکمو ECMO اکسیژن رسان غشایی بدون پیکری در اتاق عمل جراحی قلب جهت بیماران قلبی ریوی، یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و مدرن 16 اسلایس و دستگاه دیالیز CRRT مستقر در بخش های مراقبت ویژه جهت دیالیز بیماران را از دیگر تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص یافته به این مرکز برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه