English

در وبینار مدیریت کرونا موج ششم تاکید شد؛

شهروندان تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند

وبینار کمیته مدیریت بیماری کرونا در موج ششم در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

 شهروندان تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند
به گزارش خبرگزاری موج گیلان؛ در این جلسه  سید مهدی موسوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی  روسای بیمارستان ها، مراکز درمانی و مدیران شبکه های استان در خصوص موج ششم کرونا و شیوع گسترده سویه امیکرون در استان بیان کرد: در ارتباط با تامین سرم و داروهای مرتبط با کووید-19 در استان کمبود جدی وجود ندارد و تمهیدات لازم در خصوص تامین لوازم حفاظت فردی انجام شده است.
وی ضمن بیان ضرورت توجه به تجهیزات مرتبط با اکسیژن سازها و ونتیلاتورها تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع مورد نیاز در روند خدمت رسانی به بیماران، توجه به دستورالعمل های(گاید لاین) معاونت درمان وزارت بهداشت به منظور کنترل بهتر شرایط الزامی می باشد و از تجویز غیرضروری داروها اجتناب گردد.
دکتر موسوی ادامه داد: با توجه به این که سرعت انتشار سویه امیکرون بسیار بیش تر از گونه ی دلتا می باشد و روند بیماران بستری رو به افزایش است، و لازم است تیم های مدیریت اجرایی تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم را آماده نمایند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بر شرکت های پخش دارو و داروخانه های سطح استان به منظور تامین داروی مورد نیاز بیماران سرپایی و بستری به صورت شبانه روزی انجام می شود.
لازم به ذکر است: به شهروندان توصیه می شود اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مانند ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی، تهویه مناسب هوای محیط را مورد توجه قرار دهند و تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه