English

آمیتیس رمضانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

هشدار نسبت به ابتلای انفجاری جمعیت به ویروس امیکرون/ مردم هرچه سریع‌تر واکسیناسیون خود را تکمیل کنند

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران، نسبت به ابتلای انفجاری جمعیت به ویروس امیکرون هشدار داد.

هشدار نسبت به ابتلای انفجاری جمعیت به ویروس امیکرون/ مردم هرچه سریع‌تر واکسیناسیون خود را تکمیل کنند

آمیتیس رمضانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به فراگیری کرونای امیکرون در کشور، گفت: امیکرون سویه‌ای است که از لحاظ شدت آسیب و درگیری ریه فرد مبتلا، کمتر از سویه‌های قبلی است و در این شرایط، اغلب به شکل سرماخوردگی و سینوزیت، خود را نشان می‌دهد.

وی سرایت ویروس امیکرون را بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی کرونا دانست و بیان کرد: سرایت بسیار این ویروس، منجر به ابتلای جمعیت زیادی از جامعه شده و ادامه این روند قطعا باعث افزایش تعداد بستری و مرگ و میر خواهد شد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض ابتلا به سویه امیکرون می‌شوند، افزود: علاوه بر افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افرادی که واکسن نزدند یا واکسیناسیون خود را کامل نکردند تبعا در معرض شکل شدید این بیماری قرار می‌گیرند.

دبیر انجمن علمی بیماری‌های عفونی و گرمسیری، با اشاره به فراگیری و گسترش امیکرون در کشورهای دیگر، تاکید کرد: در کشور آمریکا وضعیت سرایت این بیماری بسیار وخیم است و روزانه مرگ و میر بالایی ناشی از ابتلا به این بیماری رخ می‌دهد و این هشداری است برای افرادی که گمان می‌کنند سویه امیکرون یک سرماخوردگی ساده است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

رمضانی ادامه داد: از سویی دیگر در بدن برخی افراد، ویروس به شکل بدون علامت ظاهر شده و همین امر سبب ابتلا تعداد بیشتری از مبتلایان به سویه امیکرون، خواهد شد تا جایی که در فضای بسته یک نفر می‌تواند ده نفر را آلوده کند.

 

بیشتر بخوانید:

سیستم ایمنی سلولی امیکرون را دور می‌زند/ تزریق دز سوم واکسن پروتئینی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

 

وی بر ضرروت هرچه سریع‌تر تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: اگر تکمیل واکسیناسیون را موکول به زمان دیگری کنیم وارد بحران امیکرون خواهیم شد و در آن زمان دیگر تکمیل واکسیناسیون فایده‌ای نخواهد داشت.

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران، با اشاره به باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خانواده‌ها نباید همه علامت ها را سرماخوردگی تلقی کنند و با این توجیه فرزندان خود را به مدرسه بفرستند بلکه لازم است این موضوعات جدی تلقی شده زیرا بی‌توجهی به آن می‌تواند تعداد مبتلایان را به طور انفجاری بالا ببرد موضوعی که در صورت وقوع آن، سیستم درمانی کشور جوابگوی حجم بیماران نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه