English

علی‌اکبر سبزیان:

کرونا کتابخانه های کلانشهر مشهد را تعطیل کرد

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: در وضعیت مساعد کرونایی، کتابخانه‌های عمومی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده و سالن‌های مطالعه با ۷۰ درصد ظرفیت بازگشایی شده بودند.

کرونا کتابخانه های کلانشهر مشهد را تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با قرمز شدن وضعیت کرونایی مشهد ، کتابخانه‌های عمومی تعطیل هستند. کتابخانه‌های عمومی در دو سال اخیر شیوع کرونا بر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به فعالیت خود ادامه داده‌اند و در زمان بازگشایی به دستورالعمل‌ها بهداشتی پایبند بوده‌اند.

سبزیان در ادامه افزود: در وضعیت مساعد کرونایی با در نظر گرفتن امنیت و سلامت افراد و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، کتابخانه‌های عمومی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده و سالن‌های مطالعه با ۷۰ درصد ظرفیت بازگشایی شده بودند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی همچنین گفت: در زمان بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در شرایط مساعد، ضدعفونی کردن سالن‌های مطالعه به صورت مرتب، قرنطینه کردن کتاب‌های بازگشتی، راه‌اندازی اولین دستگاه ضدعفونی کننده کتاب‌های بازگشتی، الزام به ثبت نام در کتابخانه‌ها به صورت مجازی، استفاده از کارت‌خوان، رعایت فاصله‌گذاری و کم کردن ظرفیت سالن‌های مطالعه، الزام استفاده از ماسک و... از جمله اقدامات انجام شده در راستای حفظ سلامت جامعه است.

وی اضافه کرد: طرح «فجر کتاب و پویش مادران و بانوان کتابخوان» با هدف برگزاری ۱۴۴۳ برنامه فرهنگی کتاب‌محور از تاریخ ۳ بهمن ماه مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کلیه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حال برگزاری است.

سبزیان تصریح کرد: برنامه‌های این طرح، غبارروبی مزار شهدای انقلاب، دیدار با مادران معظم شهدا، عضویت رایگان بانوان، افتتاح کتابخانه‌های عمومی ، گشایش سالن‌های مطالعه، کاشت ۴۳ درخت مثمر توسط اعضا و کارکنان کتابخانه‌های عمومی در خراسان رضوی، رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های کتابخوان، خوانش و معرفی کتاب‌های انقلابی، آذین‌بندی کتابخانه‌های عمومی، جمع‌آوری کتاب‌های خوانده شده و اهدا به مناطق کم برخوردار و مسابقه کتابخوانی «مدیران کتابخوان» در خراسان رضوی است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی متذکر شد: طرح «کتاب خاتون» با محوریت ارائه بسته‌های مطالعاتی ویژه بانوان و مادران خراسان رضوی از ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا پایان سال ۱۴۰۰ در کلیه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در زمان تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای طرح «کتاب موتوری» اجرا شده است و اعضاء کتابخانه‌ها می‌توانند بدون مراجعه و تنها با استفاده از طرح «کتاب موتوری» با یک تماس تلفنی به کتابخانه‌ای که عضو آن هستند، با دادن مشخصات کتاب، منبع موردنیاز خود را در منزل دریافت نمایند.

سبزیان در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی دسترسی ۴۷ باب کتابخانه عمومی به پایگاه اطلاعاتی مگاپیپر اعضا می‌توانند از مقالات و مستندات این پایگاه با کمک کتابدار استفاده کنند. همچنین اعضاء کتابخانه‌ها می‌توانند از سامانه امانت، تمدید و رزرو کتاب تحت عنوان سامان به آدرس Samanpl.ir، سامانه الکترونیک مسابقات فرهنگی کتاب محور به آدرس samakpl.ir، پورتال کتابخانه‌های عمومی و استان و صفحات اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی بهره ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه