English

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان:

اجرای طرح های فجر کتاب و پویش بانوان کتابخوان در خراسان رضوی

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی امروز به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، آموزشگاه‌های غیر رسمی و دانشگاه‌های عمومی نقش موثر و به سزایی در افزایش درک، آگاهی، رشد فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دارند.

اجرای طرح های فجر کتاب و پویش بانوان کتابخوان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: اجرای طرح فجر کتاب و پویش بانوان کتابخوان همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در ادامه افزود: طرح فجر کتاب و پویش سراسری بانوان و مادران کتابخوان با هدف برگزاری ۱۴۴۳ برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور از سوم تا ۲۲ بهمن ماه همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کلیه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی همچنین گفت: برنامه‌های اجرایی در این طرح شامل غبارروبی مزار شهدای انقلاب، دیدار با مادران معظم شهدا، عضویت رایگان بانوان، افتتاح کتابخانه‌های عمومی، گشایش سالن‌های مطالعه، کاشت ۴۳ درخت مثمر توسط اعضا و کارکنان کتابخانه‌های عمومی در سراسر استاناست.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه ها، برگزاری رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، خوانش و معرفی کتاب‌های انقلابی، آذین‌بندی کتابخانه‌های عمومی ، جمع‌آوری کتاب‌های خوانده شده و اهدا به مناطق کم‌برخوردار و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی مدیران کتابخوان در کل استان خواهد بود.

سبزیان اظهار کرد: زنان به عنوان مظهر آفرینش در جهان به عبارتی آینده‌سازان جوامع بشری هستند. زنان در جوامع بشری نقشی تاثیرگذار و مهم را ایفا می‌کنند و مادرانی که با الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با مدیریت خانه و خانواده به تربیت فرزندانی همچون شهید باکری، شهید همت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی متذکر شد: مقام معظم رهبری گفتند که «حضرت فاطمه زهرا(س) سه نقش در زندگی خود داشتند؛ نقش همسری، نقش مجاهدت و نقش عبادت» که الگو گرفتن از این سه نقش می‌تواند یکی از نکات مهم در زندگی همه انسان‌ها به ویژه بانوان در زندگی باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

وی اذعان کرد: خوش‌بختانه در این میان زنان مسلمان علی‌رغم هجمه‌های دشمنان ثابت کرده‌اند که می‌توان با رعایت تمام موازین اسلامی در جامعه نقشی پررنگ و تاثیرگذار ایفا کرد و اگر بیشتر از مردان نباشد، همدوش و همپای مردان در تمامی عرصه‌های جامعه حضور دارند.

سبزیان در ادامه تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی امروز به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، آموزشگاه‌های غیر رسمی و دانشگاه‌های عمومی نقش موثر و به سزایی در افزایش درک، آگاهی، رشد فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دارند.

 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولیان اصلی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سعی داشته‌اند در مسیر لبیک‌گویی به یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ مطالعه در میان جامعه گامی موثر و مفید بردارند.

سبزیان در خاتمه خاطرنشان کرد: از همین رو اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با برگزاری طرح‌ها و پویش‌های مختلف تلاش کرده، بار دیگر در عصری که تکنولوژی به یکه‌تاز صحنه‌های فرهنگی و مطالعاتی تبدیل شده است، بار دیگر مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه