English

۳۳درصد مردم هرمزگان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند

رئیس دانشکاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۳۳ درصد از مردم هرمزگان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند و دُز سوم واکسن ایمنی افراد را افزایش خواهد داد.

۳۳درصد مردم هرمزگان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی رئیس دانشکاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست رسانه ای با خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از بخش های مهم در خصوص بیماری کرونا باتوجه به امر اطلاع رسانی بوده اند افزود: علیرغم مشکلاتی که این بیماری برای مردم اینجا کرد نهایت همکاری را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته اند، در این خصوص از بسیاری از کشور ها جلوتر هستیم. 

فرشیدی با اشاره به موضوع واکسیناسیون اظهار داشت: در خصوص واکسیناسیون با تمهیداتی که در دولت سیزدهم دیده شد و تامین مناسب واکسن صورت گرفت، جمع‌کثیری از مردم دُز اول و دوم واکسن خود را دریافت کنند که در بین کشورها از لحاظ دریافت واکسیناسیون در رده‌های بالا قرار داریم. 

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان ۹۶ درصد مردم دُز دوم خود را دریافت کرده اند گفت: در دریافت دُز سوم هنوز به میزان مناسب واکسیناسون نرسیده‌ایم باتوجه به اطلاع رسانی های که انجام شده است، ۳۳ درصد از مردم هرمزگان دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند و دُز سوم واکسن ایمنی افراد را افزایش خواهد داد. 

رئیس دانشکاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه استقبالی که از دُز اول و دوم واکسن صورت گرفت از دُز سوم واکسیناسیون صورت گیرد در هفته های آینده شاهد ایمنی بیشتری خواهیم شد عنوان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه در چند ماه گذشته در وضعیت آبی بوده‌ایم استفاده از ماسک ارزش خود را از دست داده و عادی انگاری مردم باعث شد تا از ماسک کمتر استفاده کنند، هرفردی از منزل خارج میشود باید از ماسک استفاده کند؛ در مکان های عمومی حداقل از دو ماسک استفاده شود. 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دُز سوم درحال انجام است اظهارداشت: برای دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال خانواده های تمایل دریافت واکسن دارند موجود است و کسانی که دارای علامت هستند باید زمان دریافت واکسن خود را به تعویق بیندازند ولی افرادی که علامت ندارند توصیه میکنیم برای دریافت واکسن مراجعه کنند؛ ایمنی دُز سوم میتواند برای افراد علائم کمتری را داشته باشد و منجرب بستری و آی.سی.یو نشود. 

فرشیدی عنوان کرد: باتوجه به هوای بسیار خوب استان دراین فصل سال باعث خواهد شد تجمعاتی مانند عروسی، گردهمایی‌ها در فضاهای بسته بیشتر شود و بسیاری از مراسمات را میتوان با جمعیت‌کم در فضای باز صورت گیرد، انتظار ما این است در یک ماه آینده تجمعی صورت نگیرد و زمان جلسات کوتاه تر باشد، جمعیت زیر ۳۰ نفر باشد و تهویه مطبوع هوا صورت گیرد. 

وی با ذکر این نکته که تمام فضاها میتوانند خطرناک باشند افزود: سرایت این سوی جدید نسبت به سویه های قبلی بسیار بیشتر و متاسفانه علامت آن کمتر است و همه ما یک ایمنی نسبت به این بیماری به دلیل تزریق واکسن یا ابتلاشدن را داریم. 

رئیس دانشکاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در افراد علائم بیماری میتواند متفاوت باشد گفت: از تردد های غیرضروری پرهیز شود و جابه‌جایی افراد با همه افراد خانواده طی یک ماه آینده صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شش شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند عنوان کرد: بندرعباس یکی از شهرهای پر رفت و آمد است و هرروز میزبان پرواز های بسیار زیادی هستیم، شهرستان های جاسک، میناب، بندرلنگه، پارسیان، بستک، کیش و هرمز در وضعیت قرمز قرار گرفتند. 

فرشیدی با بیان اینکه مردم کمتر در فضاهای قرارگیرند که شلوغ است افزود: مانند سابق نمیتوان برای اعمال محدودیت ها برخورد کرد چراکه اکنون شرایط متفاوت است و ۹۹ درصد بازاریان واکسن دُز دوم خود را دریافت کرده‌اند، شاید بهتر این بود که تمام خدمات بیرونی با ارائه کارت واکسن انجام میشد. 

وی با اشاره به پروژه های درحال ساخت گفت: پروژه های بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی، بیمارستان ۱۶۱ تخت‌خوابی میناب قرارداد آن بسته شده و پیمانکار درحال انجام کار است، بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس درحال ساخت است و اقدامات توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس درحال انجام است که در مرحله پایانی پروژه اعتبارات خوبی از سفر اخیر ریاست جمهوری به هرمزگان گذاشته شده است که با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان این پروژه ادامه پیدا کند. 

رئیس دانشکاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ صنایع هرمزگان پای کار آمدند افزود: تمام کمکی که صنایع هرمزگان و خیرین چه نقدی یا به‌صورت تهیه اقلام به دانشگاه داده شد ۲۴میلیارد تومان بوده است. 

وی با اشاره به اینکه درسال جاری متاسفانه در بحث کووید به شکل مستقیم کمک قابل توجه‌ای دریافت نکردیم اظهارداشت: انتظار داریم صنایع و بنگاه های اقتصادی که درسطح استان فعالیت میکنند و افرادی که کار اقتصادی در سطح استان انجام میدهند یا به شکلی از فضای استان استفاده میکنند باید این دغدغه را داشته باشند که برای سلامت مردم اهمیت قائل هستند؛ بیماری کووید به شکل گسترده ممکن است ظرف دوماه آینده ما را درگیر کند و استدعا داریم کسانی که توانایی کمک را دارند پای کار حاضر شوند. 

فرشیدی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۵۰ میلیاردتومان دولت کمک کرده است عنوان کرد: استان هرمزگان به دلیل وجود صنایع با استان های دیگر قابل مقایسه نیست چرا که یک استان صنعتی است و ما در هر زمینه نیازمند همکاری هستیم، باتوجه به موج جدید نیازمند تامین اقلام بیمارستانی هستیم. 

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر از مبلغ بسیار بالایی بدهی دارویی برخوردار هستیم افزود: هرکدام از صنایع میتوانند در این خصوص به ما کمک کنند تا بخشی از نیازهای دارویی بیمارستان ها را حل شود. 

رئیس دانشکاه علوم پزشکی هرمزگان از صنایع هرمزگان خواست تا درخصوص تامین فرایند آمبولانس ها کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه