English

محمد افکار:

واکسیناسیون دز سوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام بیان کرد: : کاهش موارد سرپایی و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، رنگ بندی وضعیت منطقه تربت جام را آبی کرده و توصیه می شود همزمان با تزریق دز سوم واکسن کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

واکسیناسیون دز سوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد افکار رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در خبری اعلام کرد: کاهش موارد سرپایی و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و مرکز ۱۶ ساعته و رنگ بندی اعلام شده وضعیت منطقه جام آبی است این مهم و موقعیت به دست آمده جز از طریق رعایت حداکثری و استقبال خوب مردم از واکسیناسیون عمومی میسر نمی شد.

افکار در ادامه این خبر افزود: متاسفانه از تزریق دز سوم واکسن استقبال خوبی نداشتیم لذا از مردم شریف خواهشمندیم که با توجه به احتمال ورود سویه جدید به منطقه، هر چه سریعتر برای دریافت دز سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام همچنین تاکید کرد: سردرد ،گلودرد ، خستگی و آبریزش بینی از جمله علائم سویه جدید است خوشبختانه گزارش ها نشان می‌دهد در مدت ابتلا به کرونا درمان به صورت بستری و سرپایی انجام می‌گیرد البته در اقصا نقاط جهان مرگ ناشی از سویه جدید به ثبت رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که اثرات دزهای اول و دوم رو به پایان است و تزریق دز سوم برای آحاد مردم خصوصاً افراد بالای ۶۰ سال ضروری است در حال حاضر همزمان وجود ویروس سرماخوردگی ، آنفولانزا و کرونا شرایط را سخت کرده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام همچنین اظهار کرد: همزمان با تزریق دز سوم واکسن کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود خوشبختانه میزان مراجعه شهروندان نسبت به هفته قبل در جهت تزریق دز سوم افزایش داشته که مهمترین دلیل آن می‌تواند شیوع امیکرون باشد.

افکار در خاتمه متذکر شد: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی افرادی که واکسن نزده اند از دریافت برخی خدمات عمومی از قبیل امور بانکی ، اداری حمل و نقل و درمانی باز می‌مانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه