English

علیرضا مسلم:

دُز سوم واکسن کرونا، ایمنی بدن را مقابل سویه امیکرون، ۲۵ برابر افزایش می دهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیان کرد: تاکنون تنها ۲۵ هزار نفر برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کرده اند که با توجه به اهمیت تزریق نوبت سوم واکسن در جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون، لازم است.

دُز سوم واکسن کرونا، ایمنی بدن را مقابل سویه امیکرون، ۲۵ برابر افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا مسلم رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خبری اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه امیکرون ۲۵ برابر افزایش دهد، از این رو تزریق نوبت سوم این واکسن ضرورت دارد.

مسلم در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تمام افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم، بهارات و برکت آنان گذشته باشد، باید نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تاکید کرد: جمعیت بالای ۱۸ سال در سبزوار و شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که از این تعداد ۸۶ هزار نفر واجد شرایط تزریق دز سوم واکسن هستند.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون تنها ۲۵ هزار نفر برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کرده اند که با توجه به اهمیت تزریق نوبت سوم واکسن در جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون، لازم است افراد واجد شرایط سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

مسلم  در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون که تعداد آن‌ها در حال افزایش است، مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه