English

زهرا نهبندانی:

ویروس امیکرون، قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه ها دارد

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برای کنترل سویه جدیدکرونا، تقویت نظام مراقبت، کنترل مبادی ورودی و اقدامات تشخیصی و قرنطینه برای مسافران و گسترش پوشش واکسیناسیون توصیه می‌شود.

ویروس امیکرون، قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه ها دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا نهبندانی رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اظهار کرد: تاکنون داده‌های موجود افزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده‌اند که برخی از اپیدمیولوژیست‌ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می‌دانند.

نهبندانی در ادامه افزود: در ۲۶ نوامبر یعنی ۵ آذرماه امسال سویه ای به نام ۵۲۹.۱۱.B به نام Omicron نامگذاری و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) معرفی شد که این ویروس قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه ها مثل دلتا دارد، هر چند که هنوز نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک کافی نیست، اما به دلیل روند رو به افزایش ابتلا به آن در آفریقا چنین گمانی می‌رود.

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین ادامه داد: هنوز شواهدی مبنی بر بروز بیماری شدیدتر ناشی از سویه امیکرون   نسبت به سایر سویه ها کافی نیست؛ تاکنون داده‌های موجودافزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده‌اند که برخی از اپیدمیولوژیست‌ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می‌دانند.

وی متذکر شد: مواردی از ابتلاء نوع خفیف در سنین پایین و جوانان گزارش شده است و مطالعات اولیه نشان داده است که فردی که قبلا مبتلا به کووید با سایر واریانت‌ها شده بود به این سویه  هم مبتلا شده است.

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تست‌های تشخیصی تست PCR می‌تواند این واریانت را تشخیص دهد و برای کنترل سویه جدید بیماری کرونا تقویت نظام مراقبت، کنترل مبادی ورودی و اقدامات تشخیصی و قرنطینه برای مسافران از مناطقی که بیماری گزارش شده و ادامه روند و گسترش پوشش واکسیناسیون توصیه می‌شود.

نهبندانی گفت: مردم نیز حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۲ متر، استفاده صحیح از ماسک‌های موثر، بازکردن پنجره‌ها برای تهویه اتاق، عدم حضور در مکان‌های بدون تهویه یا فضا‌های پرجمعیت، شستن دست‌ها، سرفه و عطسه در چین بازو و واکسن زدن را باید جدی بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه