English

به مدت ۸ شب:

نمایش چنگار در نوشهر به روی صحنه رفت

طراح، کاگردان و بازیگر نمایش «چنگار» گفت: این نمایش کاری از گروه نمایشی «ماسک» است که از 5 تا 12 بهمن 1400 ساعت 5:30 عصر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش چنگار در نوشهر به روی صحنه رفت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سعید مرادی با اشاره به اینکه نمایش چنگار در اوسط دهه 70 در مجله نمایشی به مترجمی داریوش مؤدبیان چاپ شد و ترجمه بسیار خوبی هم صورت گرفت، اظهار داشت: من قبلاً این متن را خوانده بودم ولی مجدداً به خاطر پایان‌نامه دانشگاهی‌ام شروع به کار کردن آن کردم.

نمایش چنگار در نوشهر

وی ادامه داد: متن را قبل از کرونا کار کردیم ولی متأسفانه شرایط بحرانی کرونا سبب شد نتوانیم آن را ادامه بدهیم تا اینکه از مدتی قبل که شرایط کرونایی در شهرستان‌ها فروکش کرد، دوباره تمرینات را شروع کردیم که تمرینات این نمایش چهار ماه به طول انجامید و پس از این مدت، برای اجرای عموم به روی صحنه بردیم.

طراح، کاگردان و بازیگر نمایش «چنگار» گفت: این نمایش کاملاً روان‌شناختی است و درباره شخصیتی که مبتلا به نوعی بیماری به نام «چنگار» است، صحبت می‌کند.

نمایش چنگار در نوشهر

وی افزود: شخصیت جوان این نمایش، بر اثر فشارهای روحی ناشی از بیماری که بر او وارد آمده است، دوست دارد مثل هر آدمی دیگری زندگی کند ولی متأسفانه با این بیماری مواجه می‌شود و این شخصیت در نمایش «چنگار» با خدا صحبت می‌کند و می‌گوید «خدایا چرا من؟ برای چی من را بین این همه انسان‌ها انتخاب کردی؟.

مرادی با بیان اینکه در حقیقت یک فلسفه مرگ در این نمایش به وجود می‌آید، تصریح کرد: این نمایش تلفیقی از خنده و ترس است که این قسمت را خودم در این نمایش خلق کردم و در واقع به نوعی شوخی با مردن است یعنی مرگ را از دیدگاه دیگری می‌نگرد و با مرگ شوخی می‌کند، با مرگ غذا می‌خورد، با مرگ قرار ملاقات می‌گذارد و... و به هر حال نمایش چنگار نگاه جدید به مرگ ارائه می‌کند.

نمایش چنگار در نوشهرنمایش چنگار در نوشهر

وی با اشاره به اینکه نویسنده این اثر نمایشی بسیار زیبا «رِنِه هامو» مراکشی است که در فرانسه زندگی می‌کرد و متن این نمایش را در همان فرانسه نوشته است، عنوان داشت: تلاش کردم متن را به‌روزرسانی کنم و تقریباً تا جایی که امکان دارد با فرهنگ ایرانی آمیخته کنم تا مخاطبان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

طراح، کاگردان و بازیگر نمایش «چنگار» گفت: این نمایش کاری از گروه نمایشی «ماسک» است که از 5 تا 12 بهمن 1400 ساعت 5:30 عصر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر به روی صحنه می‌رود.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دلسوزانه و عالمانه بابک شمس ناتری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر به واسطه تلاش‌های ایشان در عرصه فرهنگ و هنر و ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان، گفت: در نظر دارم کلاس‌های رایگان تئاتر را توسط گروه نمایشی خودم به نام «ماسک» در شهرستان نوشهر برگزار کنم تا جوانان علاقه‌مند بتوانند بیایند و از این فرصت برای شکوفا ساختن استعدادهای هنری خودشان در رشته تئاتر بهره ببرند.

در ادامه تهیه کننده نمایش «چنگار» نیز با اشاره به ظریت‌های بسیار بالای تئاتر در نوشهر، اظهار داشت: این کار فاخر نمایشی بسیار خوب از آب در آمد و مخاطب پسند شد و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

نمایش چنگار در نوشهر

اصغر صادقی با بیان اینکه تئاتر نوشهر دارای پیشینه درخشان و خیلی قوی است، افزود: توانمندی و استعدادهای بسیار زیادی دارد که باید آنها را شناسایی کرد و با آموزش صحیح به آنها، بتوانند در مسیر علمی پیشرفت هنر قرار بگیرند و در آسمان فرهنگ و هنر مازندران و کشور بدرخشند.

به گزارش موج؛ عوامل نمایش تئاتر «چنگار» به شرح زیر است:

تهیه کننده: اصغر صادقی

طراح، کاگردان و بازیگر: سعید مرادی

دستیار کارگردان: مرتضی رمضان‌زاده

موسیقی: میثم خزایی

نورپرداز: سارا حسینی

منشی صحنه: عرفانه شیخ‌الاسلامی

گریمور: رضا جمشیدی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه