English

پلیس و دستگاه قضایی کرمانشاه همگام در برخورد شدید با هنجارشکنان

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مردم باید بدانند ما به دنبال امنیت روانی و آرامش آنها هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت جامعه را دچار مخاطره کنند.

پلیس و دستگاه قضایی کرمانشاه همگام در برخورد شدید با هنجارشکنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس کل دادگستری کرمانشاه از تلاش دستگاه قضایی و پلیس برای برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمان خطرناک و هنجارشکنانی که امنیت جامعه را برهم می زنند، خبر داد.

پرویز توسلی زاده در نشستی که به منظور برخورد جدی با مجرمین حرفه‌ای و جرایم خشن و بویژه تیراندازی های اخیر با حضور مقامات ارشد قضایی و انتظامی استان برگزار شد، بااشاره به نقش امنیت در سلامت روانی جامعه، اظهار کرد: 

وی بر ضرورت برخورد قضایی قاطع و سریع با مجرمان خطرناک تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده اند و سرریز این کم کاری ها در دادگستری و پلیس نمایان می شود و این دو نهاد باید با اراده قوی و عزم راسخ وظایف خود را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: امیدواریم به دنبال حضور فوری و سریع پلیس و برخورد قاطع دستگاه قضایی شاهد تکرار این ناهنجاریها در جامعه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با کار اطلاعاتی، مجرمین خطرناک و محله هایی که بیشترین وقوع جرم را دارند شناسایی، رصد و تحت نظارت قرار بگیرند و از نظر پیشگیری و مراقبت، تمرکز بیشتری روی این مناطق داشته باشیم.

توسلی زاده یادآور شد: باید حساسیت نسبت به موضوع تیراندازی های اخیر بیشتر شود و در کوتاهترین زمان ممکن دستگیری این افراد انجام شده و حکم صادر شود و برخورد قاطع و بازدارنده با این مجرمین انجام شود.

رئیس کل دادگستری با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: نیروی انتظامی استان یک نهاد موفق و کارآمد و عملکرد آن قابل دفاع است.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست، گفت: متاسفانه طی یک ماه گذشته ۱۸ فقره تیراندازی صورت گرفته که یازده مورد شناسایی و دستگیر شده اند و برآنیم با تلاش بیشتر اجازه ندهیم هیچ مجرمی احساس امنیت کند، کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده است.

در پایان این نشست مصوباتی برای تسهیل در کنترل مجرمان خطرناک و حرفه‌ای و جلوگیری از بروز جرائم خشن و مهم بخصوص تیراندازی به تصویب رسید.

تعیین شعب ویژه برای تیراندازی در محاکم استان و صدور آراء بازدارنده، تسریع در روند دستگیری‌ها، مدیریت فضای مجازی و رصد و پیگیری اوباشگری و سلاح فروشی در این فضا، برگزاری نشست قضایی انتظامی به‌صورت دو هفته یک‌بار، شناسایی و مدیریت اختلافات پیش از تبدیل به جرایم بزرگ و خشن، برقراری ایست و بازرسی در محله های جرم‌زای شهر، تدوین راهکارهایی برای دستگیری مجرم در صحنه جرم به‌منظور اثرگذاری بیشتر اقدامات پلیس و اعطای هرگونه مرخصی و استفاده از نهادهای ارفاقی تنها با نظر دادستان برای مجرمین قاچاق، حمل و نگهداری سلاح و مهمات از مصوبات این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه