English

دادستان کرمانشاه در بازدید از زندان ماهیدشت،

رویکرد دستگاه قضایی در حبس زدایی است

شهرام کرمی در بازدید از مجتمع حرفه آموزی و کادر درمانی زندان ماهیدشت کرمانشاه گفت:طی سال‌های اخیر دستگاه قضایی در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان اقدامات خوبی را انجام داده است.

رویکرد دستگاه قضایی در حبس زدایی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه،دادستان کرمانشاه از زندان ماهیدشتاز آزاد شدن ۵۴ زندانی خبر داد و ابراز داشت: از آنجایی که زندانی شدن هر فرد تبعات منفی زیادی را برای خودش، خانواده اش و جامعه به همراه دارد، تلاش می شود تا جایی که می توانیم از زندانی شدن افراد با ایجاد صلح و سازش بین آنها جلوگیری کنیم.

دادستان کرمانشاه از اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس هم به عنوان یکی دیگر از رویکردها برای جلوگیری از زندانی شدن افراد یاد کرد و گفت: خوشبختانه این طرح طی سال‌های گذشته بخوبی در کرمانشاه اجرا شده و از استان های پیشتاز کشور هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش می شود برای افرادی هم ‌نمی توان از زندانی شدن آنها جلوگیری کرد، اقداماتی انجام گیرد تا زندان به محیطی مفید و کانونی برای اصلاح و تربیت آنها تبدیل شود.

کرمی با تاکید بر لزوم گسترش مقوله مهارت آموزی و اشتغال در زندان های کرمانشاه، اعلام کرد: این مسئله می تواند روی سلامت جسمی و روحی زندانیان تاثیر زیادی بگذارد.

وی ادامه داد: از طرفی زندانی با مهارت آموزی برای بازگشت به جامعه به یک نیروی کار ماهر تبدیل می شود و احتمال اینکه پس از آزادی دوباره به سمت جرم برود بسیار کم خواهد شد.

دادستان کرمانشاه به انجام فعالیت های فرهنگی نیز در زندان ها اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی می تواند زمینه رشد و بالندگی را در زندانیان فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به بازدید خود از زندان ماهیدشت، اعلام کرد: در این بازدید که بدنبال سلسه بازدیدها از زندان های کرمانشاه صورت گرفت، به همراه معاونین و تعدادی از قضات در جریان مشکلات قضایی جمعی از زندانیان قرار گرفتیم.

کرمی یادآورشد: در جریان این بازدید و بررسی پرونده های زندانیان، ۵۴ نفر از افراد زندانی در قالب اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان رهایی پیدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی