English

شب زنده‌داری حامیان رهبر محبوس اپوزیسیون ونزوئلا در مقابل زندان

در پی مطرح شدن شایعاتی درباره وضعیت سلامت رهبر محبوس اپوزیسیون ونزوئلا، حامیان و خانواده "لئوپولدو لوپز" در ادامه اعتراضات خود بیرون زندانش برای دیدار با او شب را صبح کردند.

شب زنده‌داری حامیان رهبر محبوس اپوزیسیون ونزوئلا در مقابل زندان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اینکه خبرنگاری در پیامی در توئیتر اعلام کرد که لوپز بدون داشتن نشانه‌های حیاتی به بیمارستان منتقل شده است، همسر و مادر لوپز به بیمارستان نظامی در کاراکاس رفته و تمام شب را در مقابل زندان "رامو ورده"، محل حضور وی، بودند.

زندان رامو ورده محل حبس اکثر زندانیان سرشناس از جمله لئوپولدو لوپز، رهبر حزب اراده مردمی است. لوپز سال ۲۰۱۴ به اتهام تحریک به خشونت در اعتراضات ضد دولتی، به ۱۴ سال حبس محکوم شد.

مقامات ونزوئلا خانواده لوپز را به استفاده از ابزار رسانه برای جلب توجه متهم کرده و اعلام کردند که آنها به گسترش اعتراضات در این کشور بحران زده دامن می‌زنند.

دو روز گذشته در ویدئویی لوپز ۴۶ ساله در حالیکه تی شرت سفیدی به تن کرده بود، جلوی میله‌های سلول خود اعلام کرد: "امروز سوم ماه مه است.  اکنون ساعت ۹ شب است. من در پیامی به خانواده و فرزاندانم اعلام می‌کنم که من خوب هستم."  

با این حال لیلین تینتوری، همسر وی که اعلام کرده است در طول یک ماه گذشته به وی اجازه داده نشده است با لوپز دیدار کند، این ویدئو را رد کرده و به همراه طرفداران لوپز تمام شب را بیرون زندان وی گذراند.

وی در پیامی در توئیتر اعلام کرد: تنها اثبات زنده بودن او این است که ما بتوانیم با او دیدار کنیم.

در همین حال تعداد کل کشته شدگان در این چند هفته ناآرامی در ونزوئلا به ۳۶ تن افزایش یافته است.

همزمان با اینکه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشنهاد تدوین مجدد قانون اساسی کشورش را مطرح کرده هزاران تن از مردم ونزوئلا روز چهارشنبه به خیابان‌های کاراکاس آمدند.

این اقدام مادورو باعث تشدید بن بست میان دولت و اپوزیسیون شده است.

از زمان آغاز اعتراضات در ونزوئلا در اوایل ماه آوریل، بیش از ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند که نزدیک به ۶۰۰ تن از آنها همچنان در زندان به سر می‌برند و هم چنین صدها نفر در این اعتراضات خشونت آمیز زخمی شده‌اند.

اپوزیسیون که خواهان جلو انداختن زمان برگزاری انتخابات ۲۰۱۸ در میان بحران اقتصادی هستند، گفتند، اعلام مادورو درباره تدوین قانون اساسی فریبکاری مشکوک برای گمراه کردن شهروندان است تا تصور کنند مادورو عقب‌نشینی‌هایی داشته است در حالی که در واقعیت سعی در مانع شدن از برگزاری انتخابات زودهنگام دارد که احتمال می‌رود حزب سوسیالیست در آن شکست بخورد.

در بحبوحه بحران شدید اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا موج جدیدی از ناآرامی‌ها در ماه گذشته این کشور را گرفتار کرده است.

در همین حال گزارش شده است "خوان لوپز" 28 ساله، از رهبران جنبش‌های دانشجویی در ونزوئلا روز پنجشنبه در جریان اعتراضات کشته شده است. وی در جریان یک میتینگ دانشجویی حضور داشت که ناگهان فردی از میان جمعیت به او نزدیک شد و پس از شلیک چندین گلوله سوار موتورسیکلت شد و فرار کرد.

سه تن دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه