English

فریبا محمدلو خبر داد:

فعالیت ۶۰ صندوق اعتبار خرد روستایی در استان اردبیل

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ۶۰ صندوق اعتبار خرد روستایی حامی اشتغال و توانمندسازی بانوان در روستاهای این استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 60 صندوق اعتبار خرد روستایی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فریبا محمدلو ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: نهادسازی و سازماندهی بانوان فعال بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های اقتصادی از قبیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی منجر به توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی آنها شده و مسیر اشتغال پایدار و رونق کسب و کارهای خرد روستایی را هموار خواهد کرد.

وی به نقش بانوان در پیشبرد امور اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در جامعه اشاره کرد و افزود: ارتقای جایگاه بانوان و توجه مضاعف به این قشر از وظایف مهم مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، استقلال و خودکفایی این قبیل از خانواده‌ها هدف‌گذاری شده است.

محمدلو همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار حضرت فاطمه زهرا (س) در طول تاریخ گفت: آن حضرت با ایفای بهینه نقش همسری و مادری، رعایت اصول اخلاقی و در عین حال دفاع از امامت و ولایت نقش بسزایی داشته و به عنوان بهترین الگو و اسوه زنان معرفی شده است.

بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵، جمعیت استان اردبیل بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر بوده که ۶۲ درصد ساکن شهر و ۳۸ درصد ساکن در مناطق روستایی است ، به ازای هر ۱۰۵ نفر مرد، ۱۰۰ نفر زن در استان اردبیل زندگی می‌کنند و ساختار جمعیتی نشان می‌دهد که با توجه به نرخ رشد پائینی که در استان وجود دارد، شرایط به سمت پیری و سالخوردگی پیش می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه