English

هاشم علایی خبر داد:

صدور بیش از ۵۰۰ فقره گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 534 فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در سطح استان صادر شده است.

صدور بیش از 500 فقره گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد که در 9 ماهه نخست امسال 534 فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است. 

او می گوید: 105 فقره از این اظهارنامه ها از نوع انطباق با کالاهای صادراتی و 336 فقره نیز از نوع انطباق با کالاهای وارداتی  بوده است که تعداد 82 مورد صدور گواهینامه تعیین ماهیت صادراتی و 11 مورد گواهینامه تعیین ماهیت وارداتی در این مدت صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: بیشترین اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، سنگ های ساختمانی، رویه درب، نفت سفید، زغال آخال، الیاف مصنوعی، نمک غیر خوراکی و.... بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشورهای افغانستان، روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

به گفته علایی کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.

او افزود: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز از جمله  وظایف سازمان تعریف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی