English

هاشم علایی خبر داد:

صدور ۸ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصولات کشاورزی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: 8 فقره پروانه حد مجاز آلاینده ها در 9 ماهه امسال برای محصولات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان صادر شده است.

صدور 8 پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها برای محصولات کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اربیل، هاشم علایی ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در اجرای دستورالعمل صدور، تمدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی، کمیته علایم مزبور به منظور بررسی مدارک متقاضیان پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان این اداره کل برگزار گردید.

وی گفت: با صدور 8 فقره پروانه کاربرد نشان آلاینده ها برای محصولات کشاورزی شامل عدس در شهرستان بیله سوار، بادام زمینی در شهرستان پارس آباد، خیار در شهرستان نیر، انگور و لوبیا سبز در شهرستان مشگین شهر، سیب زمینی و توت فرنگی در شهرستان نمین، خیار در شهرستان خلخال و انار در شهرستان گرمی موافقت بعمل آمد.

به گفته  مدیر کل استاندارد استان اردبیل صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی در حدود مجاز استاندارد می باشد که این مهم ارتقاء کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است مطابق دستورالعمل مزبور، بررسی و تائید مدارک و مستندات فنی متقاضیان اعم از شناسنامه محصول، فرم های پایش، تائیدیه اولیه و معرفی مسئول کنترل کیفیت برعهده سازمان جهاد کشاورزی بوده و بازرسی و نمونه برداری از محصول و ارسال نمونه به آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده، توسط شرکت های بازرسی فنی مورد تائید سازمان ملی استاندارد ایران انجام می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه