English

علی اکبر نظری:

ضرورت جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک از سطح شهر

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین خدمات حوزه پسماند موضوع جمع‌آوری زباله است، اظهار کرد: این مهم محور اصلی محیط زیست را تشکیل می‌دهد.

ضرورت جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک از سطح شهر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا با تأکید بر اینکه با توجه به صنعتی شدن شهرها، تغییر سبک زندگی مردم و سرعت ارتقای علوم در حوزه‌های مختلف، مباحث و پیچیدگی‌های زباله نیز افزایش یافته است، گفت: بر همین اساس و در راستای سلامت محیط زیست انسان و سایر موجودات، مدیریت هوشمند زباله مورد توجه است.

نظری اضافه کرد: باید با استفاده از فناوری‌های جدید و در دسترس عموم در حوزه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک در سطح شهر ورود کنیم تا معضل و آلودگی‌های حوزه مدیریت پسماند را به حداقل برسانیم.

نظری اجرای طرح «جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک توسط مجری بخش خصوصی» را طرحی خوب توسط سازمان مدیریت پسماند دانست و افزود: امید است با فرهنگ‌سازی در این خصوص و همکاری سازمان‌های مربوطه شاهد اجرای موفق این طرح در سطح شهر همدان باشیم.

  سعید نظری: فرهنگ‌‌سازی رکن مهم تحقق «جمع‌آوری هوشمند پسماند»  

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان اجرای طرح «جمع‌آوری هوشمند پسماند» را کار مهم، خوب ارزشمند دانست و اظهار کرد این کار دارای سه ضلع اصلی است، نخست حمایت همه جانبه دستگاهای مرتبط، دوم پیگیری اجرایی در سازمان‌های مربوطه در شهرداری و فرهنگ‌سازی در بین مردم سه ضلع مهم در اجرای موفق این طرح است.

سعید نظری با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در بین توده مردم از دلایل اجرای موفق طرح است، گفت: در صورت عدم تحقق فرهنگ‌سازی طرح به نتیجه نمی‌رسد.

نظری اضافه کرد: باید از تمام ابزارها و رسانه‌های موجود اعم از، روزنامه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی و... برای فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی در این راستا استفاده شود.

وی با بیان اینکه از ۳۰درصد زباله با ارزش قابل بازیافت در سطح شهر، تنها ۲۰درصد آن بازیافت می‌شود، افزود: سرمایه‌گذاری در این زمینه از بین نمی‌رود و با توجه به رقابتی بودن این طرح، اجرا و راه‌اندازی آن به یک بازی برد برد در حوزه مدیریت پسماند خواهیم رسید و به عنوان مثال ۲۰درصد کاغذهای باطله بازیافت می‌شود که سبب ۹۰درصد صرفه جویی در مصرف آب، ۵۰درصد انرژی و ۷۵درصد نیز جلوی آلودگی زیست محیطی را خواهد گرفت.

 حیدری: سوداگری پسماند نباشد، دلالان زباله فعالیت نخواهند داشت 

رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه پسماند، موضوع مورد علاقه رسانه‌ها و فعالان است، اظهار کرد: با اجرای طرح «جمع‌آوری هوشمند پسماند» نباید انتظار انقلاب آن چنانی در این حوزه داشته باشیم بلکه باید با حرکت پله پله و راه‌اندازی جریانی در این حوزه به هدف برسیم.

مهدی حیدری با تأکید بر اینکه اجرای موفق این طرح با توجیه مردم در این زمینه و فرهنگ‌سازی محقق می‌شود، گفت: البته اپلیکیشن می‌تواند در امر فرهنگ‌سازی در این خصوص موثر و کمک کننده باشد.

وی بیان کرد: در صورت اجرای موفق این طرح شاهد ساماندهی زباله‌گردها در سطح شهر و حذف دلالان و مافیاهای زباله خشک و با ارزش خواهیم بود.

حیدری با بیان اینکه متأسفانه اکنون دلالان بخش باارزش این زباله‌ها را در مناطقی نگهداری می‌کنند که تهدیدکننده سلامت شهروندان است، افزود: اگر سوداگری پسماند نباشد دلالان زباله نیز فعالیت نخواهند داشت و اپلیکیشن موفق خواهد شد.

وی خواستار برندسازی درست در بحث «جمع‌آوری هوشمند پسماند» شد و اظهار کرد: با اندیشیدن تدابیر لازم در این خصوص اجرای طرح موفق خواهد بود و امید می‌رود طی یک تا دو سال آینده این طرح با موفقیت انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه