English

علی اکیر نظری:

طرح جامع شهر همدان قربانی سیاسی کاری مجمع فعالان فرهنگی شورا شده است

عضو شورای اسلامی شهر همدان در خصوص بحث داغ طرح جامع با بیان اینکه طرح جامع توسط جمعی از اعضای شورا گرفتار نگاه سیاسی و نه علمی شده است، گفت: بررسی طرح جامع نیازمند ورود کارشناسان مطرح و برجسته درخصوص ارائه مشاوره و اصلاح دارد اما متاسفانه جمعی از اعضای شورا نه در راستای منافع مردمی بلکه در سوی گروکشی سیاسی قصد بر منفعل کردن این طرح حیاتی شهردارند.

 طرح جامع شهر همدان قربانی سیاسی کاری مجمع فعالان فرهنگی شورا شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، علی اکبر نظری، عضو شورای اسلامی شهر همدان در خصوص بحث داغ طرح جامع در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح جامع توسط جمعی از اعضای شورا گرفتار نگاه سیاسی و نه علمی شده است، گفت: بررسی طرح جامع نیازمند ورود کارشناسان مطرح و برجسته درخصوص ارائه مشاوره و اصلاح دارد اما متاسفانه جمعی از اعضای شورا نه درراستای منافع مردمی بلکه در سوی گروکشی سیاسی قصد بر منفعل کردن این طرح حیاتی شهردارند.

نظری با بیان اینکه نسبت به طرح جامع در شورای شهر دو دیدگاه حاکم است، عنوان کرد: طرف مقابل در شورا بر این باور هستند که جمعیت شهر همدان به حدی نرسیده است که زمین های مزروعی را به شهر الحاق کرد و تمایلی به توسعه شهر ندارند و گروه دیگر که بنده نیزدر کنار آن ها هستم بر این باور هستیم که اگر خواهان ساخت وسازهای ارزان قیمت در شهر برای تامین مسکن جوانان و زوج های جوان مبتنی بر فرمایش مقام معظم رهبری در افزایش جمعیت هستیم بایستی همدان توسعه پیدا کند و بزرگ شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع گرفتار فرایندی سیاسی شده است، خاطرنشان کرد: منطق بر آن است که نگاهی علمی بر طرح جامع حاکم باشد و نه هیجانات و ماجراجویی های سیاسی. بایستی در موضوعاتی که منافع شهروندان در آن قرار دارد از  نگاه های حزبی و سیاسی دست بشوییم که متاسفانه این عمل  ازسوی جمع مشخصی از شورا رعایت نمی شود و نمی پذیرند که همدان باید وسعت پیدا کند و بزرگ شود.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت مسکن و زمین و جمعیت آینده  در همدان ما نیاز به توسعه و ذخایر مشخصی از زمین خواهیم داشت و طیف مقابل در شورا نگاهی برگرفته ازشهودی علمی در حرکت به سوی منافع مردمی ندارند تا بتوان به این اهداف دست پیدا کرد و این خسران شهروندان را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه همدان از جهات مختلف دارای  محدودیت های جغرافیایی است، گفت: همدان در جهات مختلف به کوهستان و پادگان و گورستان محدود می شود و تنها شمال برای توسعه  باقی می ماند.

وی تصریح کرد: سیاستی که رهبری معظم  انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت توصیه و تاکید دارند نیازمند ایجاد زیرساخت هایی همچون مسکن است و از آنجاییکه گرانی مسکن درهمدان همواره رتبه های برتر کشور را اختیار کرده است و دلایل مختلفی دارد بایستی قطعا همدان را توسعه داد به این مهم اضافه کنید پیش بینی افزایش جمعیت و ساخت وسازهای آینده را.

لازم به ذکر است؛( طیف مقابل یا جمعی از اعضای شورا یا برخی از اعضای شورا مقصود اعضای مجمع فعالان فرهنگی است که به صورت لیستی وارد شورای شهر شده اند)

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه