English

در صفحه عضو شورای شهر همدان مطرح شد:

تقسیم کمیسیون های شورای شهر در محفل خصوصی/ ادغام دو کمیسیون مهم نتیجه بی مسئولی

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه تقسیم کمیسیون ها شورا در محفل خصوصی دور از شایسته سالاری است که انتظار می رود، عنوان کرد: با توجه به اینکه دو کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی و اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری بدون مسئول بود در کمیسیون های دیگر ادغام شد.

تقسیم کمیسیون های شورای شهر در محفل خصوصی/ ادغام دو کمیسیون مهم نتیجه بی مسئولی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، در گزارشی که در سایت شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر تعیین مدیریت کمیسیون های شورا درج شده است  مسگریان رئیس شورای شهرمطرح کرد: اکبر کاوسی امید رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی، حجت الاسلام والمسلمین  ناصر صفری افلاکی؛ رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی، ورزشی و گردشگری. مهدی حیدری؛ رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک. سعید حاجی‌بابایی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری. علی اکبر نظری؛ رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت. مرتضی کرباسیان؛ رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری معرفی شدند.

وی یادآور شد: همچنین سعید شهابی نیا به عنوان رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورا معرفی شد.

بنابر آنچه حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و همینطور مدیر امور آموزشی و پژوهشی در شورای عالی استان ها و رئیس مرکز مطالعات شورا در دوره پنجم در صفحه شخصی خود عنوان کرده است، اینگونه آمده است که برخی از اعضای شورای کنونی در محافل خصوصی خویش کمیسیون های تخصصی شورا را بین خود تقسیم کرده بودند و این عضو شورا این امر و نحوه گزینش را دور از شایسته سالاری می خواند.

موضوع دیگر که وی بدان اشاره می کند تحمیل کمیسیون حقوقی شورا جهت پذیرفتن مسئولیت آن از سوی اکثر اعضای دیگر است که این عضو از پذیرش آن سر باز می زند و دلیل را نداشتن تجربه کافی در این حوزه عنوان می کند و  به سوابق خود در حوزه های دیگر که می تواند مشغول به انجام وظایف مشخص شده بپردازد اشاره می کند.

 

انتخاب مسئولان کمیسیون های شورا براساس کدام شاخص است؟

حال اگر پیام این عضو شورا را که تصویر آن در ذیل نیز آمده است را مرور کنید چند نکته دارای تامل خواهد بود که به اختصار آورده می شود:

  • اعضای فعلی شورا یا اکثریت اعضایی که قائل به امر شفافیت، اطلاع رسانی امور و مشارکت مردم نسبت به آنچه در شورای شهر می گذرد هستند، همانگونه که پیش از رای آوری شعار آن را مطرح می کردند در این مهم و تعیین مدیران کمیسیون های مربوطه در شورا شرح دهند که نحوه تعیین مسئول مربوط به هر کمیسیون بر اساس کدام شاخص یا معیار روی داده است؟

مسئول کمیسیون ادغامی فرهنگی و اقتصاد، برنامه خود را منتشر کند

  • اعضای فعلی شورای اسلامی شهر همدان این موضوع را برای شهروندان تبیین کنند که چگونه کمیسیونی مهم که در برنامه های توسعه ای استان بر آن بسیار تاکید شده است یعنی  اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری در کمیسیون فرهنگی که امور آن نیز بسیار پرحجم است و ساعات زیادی را جهت تحقق وظایف آن می باید صرف کرد ادغام کرده اند؟ چگونه یک فرد هر چند مسئول می تواند به برقراری نتیجه موثر برنامه های این دو کمیسیون با هم بپردازد؟ همانگونه که مطلع هستید پرداختن به برنامه های کاربردی و راهبردی در کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری از اهمییتی بسیار برخوردار است حال بزرگواران شرح دهند که چگونه می خواهند امور مربوطه را با این ادغام پیش برند؟ بدیهی است این حق طبیعی شهروندان است که بدانند امور آینده شهرشان آن هم با توجه به شرایط اقتصادی که حاکم است در حوزه اقتصاد سرمایه گذاری  و گردشگری البته با این ادغام روی داده چه خواهد شد و ضرورت دارد عضو محترم مسئول در این کمیسیون ادغامی برنامه خود را منتشر کند.

 

چرا از عضو دارای تجربه بهره گرفته نشده است

  • موضوع دیگر که می توان مورد توجه قرار داد: با توجه به شرایط کنونی که بر کشور و تبع آن بر استان از منظر اقتصادی و برخی موضوعات دیگر حاکم است، مهم است که تحقق برنامه های مد نظر و وظایف محوله را در گام نخست به افرادی سپرد که دارای تجربه در حوزه مربوطه باشند و آزمون و خطا در این شرایط جایز نیست.

چگونه است عضوی که تجربه مربوط را کسب کرده است و اینک می توان با نگاهی خوشبینانه از سرمایه موجود بهره برد را کنار نهاده و گونه ای دیگر رفتار می کنیم؟

ضمن تشکر از تمامی اعضای گرامی و محترم شورای اسلامی شهر همدان و آرزوی توفیق در امر پیش رو.

بادامی نجات

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه