English

حمید بادامی‌ نجات:

تحقق ۱۲۵ درصدی بودجه از سال ۹۱ تاکنون بی‌سابقه بوده است/تعریف ۴۳۷ پروژه عمرانی در همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تحقق 125 درصدی بودجه اظهار کرد: این درصد تحقق بودجه از سال ۹۱ تاکنون بی‌سابقه بوده و ۱۲۵ درصد تحقق داشته است، علاوه بر این در سال قبل همدان برای اولین بار توانست از اوراق مشارکت استفاده کند که روشی در راستای تأمین منابع مالی بود و برای شروع در شهرداری ۵۰ میلیارد اوراق مشارکت جذب شد.

تحقق 125 درصدی بودجه از سال ۹۱ تاکنون بی‌سابقه بوده است/تعریف ۴۳۷ پروژه عمرانی در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید بادامی‌ نجات،  رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان  در صحن شورای شهر همدان با اشاره به  اینکه تحقق 125 درصدی بودجه از سال ۹۱ تاکنون بی‌سابقه بوده است اظهار کرد: این درصد تحقق بودجه از سال ۹۱ تاکنون بی‌سابقه بوده و ۱۲۵ درصد تحقق داشته است، علاوه بر این در سال قبل همدان برای اولین بار توانست از اوراق مشارکت استفاده کند که روشی در راستای تأمین منابع مالی بود و برای شروع در شهرداری ۵۰ میلیارد اوراق مشارکت جذب شد.

وی افزود: در سال ۹۹ تفریغ بودجه عملکرد قابل توجه‌ای داشت و در اصلاحیه بودجه، مبلغ بودجه شهرداری و سازمان‌ها از هزار میلیارد به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه به عبارتی در سال گذشته شهرداری موفق شد در نیمه سال ۲۰ درصد بودجه خود را افزایش دهد که در سال‌های گذشته بی‌سابقه بود، تصریح کرد: بودجه هزار و ۲۰۰ میلیاردی سال ۹۹ نقشه راه شهرداری همدان بود و از این مبلغ هزار و ۲۵۳  میلیارد و ۶۶ میلیون تومان محقق شد که پنج درصد افزایش یا انحراف مثبت نسبت به مصوب و اصلاحیه است و درآمد شهرداری همدان ۲۵ درصد افزایش درآمد داشت.

وی با بیان اینکه در پیش‌بینی بودجه نسبت ۴۰ به ۶۰ رعایت شد که این نکته در هزینه‌ها هم رعایت شد و نقطه مثبت تفریغ بودجه است‌، افزود: نکته مثبت دیگر در تفریغ بودجه که جزو عملکرد دوره پنجم شورای شهر همدان است بحث بدهی‌های شهرداری است به‌طوری‌که در سال گذشته ۷۴ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری را پرداخت کردیم.

این عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه در پایان دوره پنجم بدهی‌ها نسبت به شروع این دوره کاهش پیدا کرد، اظهار کرد: همچنین درصد تحقق بودجه، درآمد و هزینه، پرداخت بدهی و درصد انجام پروژه‌های عمرانی عملکرد خوبی داشته است.

بادامی نجات با اشاره به اینکه شهرداری همدان در امر تحقق بودجه عملکرد مطلوبی داشته است، خاطرنشان کرد: شهرداری توانست با وجود افزایش ۲۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب رشد چهار درصدی را در امر تحقق و وصول درآمدها به نمایش بگذارد.

وی افزود: تحقق عملکرد ۱۰۴ درصدی شهرداری در وصول درآمدها و عملکرد ۸۳ درصدی اجرای پروژه‌های عمرانی و پرداخت دیون و تعهدات قطعی شده سنواتی با تحقق  ۱۱۹ درصد در سال‌جاری در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در بررسی گزارش عملکرد عمرانی در مناطق و سازمان‌های شهرداری همدان تعدادی از پروژه‌ها با دلایل موجود فاقد عملکرد ریالی هستند، گفت: این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و عملکرد ریالی آنها تا تاریخ ارائه این گزارش محقق نشد بنابراین مقرر شد چنانچه اعتبار این پروژه‌ها در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی نشده است معاونت برنامه‌ریزی ترتیبی اتخاذ کند که در اصلاحیه متمم سال ۱۴۰۰ با اخذ مجوزات لازم آورده شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در سال گذشته ۴۳۷ پروژه عمرانی در شهر همدان تعریف شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی