English

توانمندسازی مددجویان از اهداف مهم کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد مازندران در جشن گلریزان که با مشارکت خیران در چالوس برگزار شد، گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم این نهاد توانمندسازی مددجویان و ایجاد روحیه امید و خودباوری در آنان است.

توانمندسازی مددجویان از اهداف مهم کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام بشیر عالیشاه، اظهار داشت: 80 هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد در بخش های مختلف مانند اشتغال، فرهنگی، عمرانی، درمانی، اکرام ایتام، حقوقی و... بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه دو هزار و 700 نفر از ایتام و 10 هزار نفر از فرزندان مشمول طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، ادامه داد: از سوی حامیان نیکوکار، در بخشهای مختلف به فرزندان معنوی کمک می شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه از مجموع مددجویان تحت حمایت، 12 هزار دانش آموز و هزار و 600 دانشجو هستند، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود با کمک خیران برای دانش آموزان نیازمند متقاضی تبلت، تبلت تهیه و اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای تأمین مسکن مددجویان و ارائه خدمات عمرانی به آنان برنامه ریزی دارد، افزود: ساخت هزار و 300 واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است.

حجت الاسلام عالیشاه در مورد مشارکت خیران با این نهاد افزود: تابستان امسال1230 دستگاه کولر بین بیماران صعب العلاج توزیع شد و 1500 دستگاه بخاری توزیع و هزار دستگاه یخچال نیز توزیع می شود که با کمک خیران این اقدامات انجام شده است.

وی بیان داشت: امسال برای ایجاد اشتغال مددجویان 440 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که برای آن ها پرونده تشکیل و به بانک ها معرفی شدند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در مورد ایجاد سامانه امداد هوشمند، گفت: سرعت در خدمت یکی از محورهای اصلی کمیته امداد است و سامانه امداد هوشمند راه اندازی و اطلاعات مددجویان صحت سنجی و بروزرسانی شد.

وی در مورد پرداخت صدقه نیز تصریح کرد: در پرداخت صدقه، بارکد Qr راه اندازی شد و 400 هزار برگه بارکد تهیه و در اختیار مشترکین قرار می گیرد از این طریق مردم نوعدوست، می توانند به سهولت صدقه را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.

این مسئول گفت: سامانه نظام پیشنهادات کمیته امداد راه اندازی شد و این نهاد آماده دریافت تمامی ایده ها، طرح های پیشنهادی حوزه های تخصصی و نظرات مردم نیکوکار به منظور خدمت رسانی مطلوب به مددجویان است.

وی عنوان داشت: کار کمیته امداد به صورت جهادی و انقلابی انجام می شود و کارکنان این نهاد صادقانه و خالصانه به مددجویان کمک می کنند، تا آنان خودکفا شوند.

حجت الاسلام عالیشاه از کمک و همراهی خیران و مشارکت آنان در راستای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان و نیازمندان تقدیر کرد و گفت: با یکدلی، وفاق و برنامه ریزی مناسب می توانیم نسبت به رفع مشکلات نیازمندان اقدام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه