English

معاون وزیر صمت در تبریز:

ایجاد سامانه پاسخ گویی، شفاف سازی و الکترونیکی شدن فرایندها ۲ برنامه محوری وزارت صمت است/افزایش۳ برابری خدمات به صنایع کوچک و متوسط

معاون وزیر صمت گفت:ایجاد سامانه پاسخ گویی، شفاف سازی و الکترونیکی شدن فرایندها ۲ برنامه محوری وزارت صمت است.

ایجاد سامانه پاسخ گویی، شفاف سازی و الکترونیکی شدن فرایندها ۲ برنامه محوری وزارت صمت است/افزایش۳ برابری خدمات به صنایع کوچک و متوسط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی رسولیان در  آیین معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: صنعتگران و فعالین اقتصادی استان علاوه بر تاثیر گذاری بر اقتصاد استان، ایفاگر نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه کشور هستند.

وی آذربایجان شرقی را استانی صنعتی و معدنی دانست و افزود: حضور نخبگان تجاری و صنعتی در این استان، فرصت مغتنم و ظرفیتی استثنایی برای رونق تولید ، اشتغالزایی و توسعه کشورو استان است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: باید نسبت به بخش خصوصی تغییر نگرش داشته باشیم چرا که زمانی دولت ها موفق می شوند که محوریت توسعه را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی بر حذف بروکراسی های زاید اداری در مسیر توسعه کشور تاکید کرد و گفت:در دولت سیزدهم و برنامه های وزارت صمت این مساله با جدیت تا تحقق کامل دنبال می شود.

رسولیان ایجاد سامانه پاسخگویی و شفاف سازی و الکترونیکی شدن تمامی فرایندها به عنوان 2 برنامه مهم و شاخص مجموعه وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال جاری و آتی یاد کرد و افزود : رویکرد جدید دولت بویژه وزارت صمت پاسخگویی به مطالبات شهروندان در حوزه های مختلف صنعتی ، معدنی و تجاری بوده و تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و مفاسد در راستای شفاف سازی فرایندها پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از اصلاح ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف توسعه محوری در این بخش ها خبر داد و تصریح کرد: درهمین راستا حمایت از صنایع کوچک و SME ها در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اثربخشی بسیار بالای کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اقتصاد کشور برنامه های ویژه ای برای این بخش مهم پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ارائه 85 نوع خدمت به کسب و کارهای کوچک و متوسط از افزایش 3 برابری این خدمات خبر داد و خاطر نشان کرد : تامین زیرساخت های تجاری با تمامی محدودیت هایی که دولت دارد ، وظیفه و تکلیف ماست و در سال جاری در بخش زیر ساخت ها به طور تقریبی 1.5 برابر تامین اعتبار شده و شاخص های زیر ساختی ما حداقل 2 برابر با افزایش روبرو بوده است.

رسولیان با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی وزارت صمت پروژه افزایش تولید بوده ، گفت : تحقق دو مقوله افزایش ظرفیت واحدهای موجود و احیای واحدهای راکد به عنوان مهم ترین بخش های این برنامه با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز نزدیک به 250 طرح در حال اجراست و افزایش جدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی از احیای یک هزار و 700 واحد راکد در سطح کشور طی امسال خبر داد و گفت : استان آذربایجان شرقی در این زمینه به اهداف پیش بینی شده دست یافته و تا پایان امسال بیش از 90 واحد راکد به چرخه تولید بازخواهد گشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه