English

مجوز مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد صادر شد

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

مجوز مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عندلیب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

وی اهداف، ضرورت و منافع تأسیس مرکز رشد را حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد زمینه شکوفایی و حمایت از خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در استان یزد، بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به‌ویژه در زمینه تجارت و بازرگانی و مطرح شدن استان در حوزه‌های فعالیت مرکز رشد در کشور دانست.

عندلیب افزود: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات کاربردی و تولید ثروت، کمک به خلق ایده و جذب تیم‌های کارآمد و ایجاد واحدهای فناور و تلاش در جهت ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت به‌سوی اقتصاد مقاومتی و حرکت به‌سوی تکمیل و بهبود عملکرد تیم‌های ایجادشده در مرکز نوآوری با استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان منطقه از دیگر اهداف تأسیس مرکز رشد است.

وی ادامه داد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی استان یزد شامل صنعت و معدن و گردشگری و صنایع دستی، ایجاد تعامل مؤثر و سازنده با سایر فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور ازجمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، دانشگاه‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و راهبری مؤثر تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در جهت تولید محصولات و خدمات باکیفیت از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز رشد است.

وی افزایش توان رقابتی و ورود به بازار، ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی به تیم‌ها و واحدهای فناور، استفاده از ظرفیت واحدهای آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز و تخصصی دانشگاه‌ها، تأمین‌کننده نیروی متخصص و موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی به‌منظور حمایت و پشتیبانی از تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری را از اهداف ایجاد مرکز رشد دانست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد مهم‌ترین اهداف این مرکز را کمک به تجاری‌سازی ایده‌های فناور در دانشگاه، کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فن در استان و کشور عنوان کرد.

عندلیب افزود: بر این اساس برنامه‌های مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد بر پایه ایجاد بستر مناسب و ارائه خدمات حمایتی برای ایجاد و توسعه واحدهای نوپا با اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن‌آوری از سوی کارآفرینان به‌ویژه اعضای هیأت علمی، اساتید و دانشجویان استوار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه