English

محمد آقامیری:

همه دستورالعمل‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد

رییس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: حدود یک سال و نیم است که صادرات خاوریار پرورشی به اتحادیه اروپا به دلیل وجود برخی کانون‌های بیماری در کشور ممنوع شده بود.

همه دستورالعمل‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد آقامیری رییس سازمان دامپزشکی کشور در سخنانی عنوان کرد: در حال حاضر همه دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی را اصلاح کردیم و همه این دستورالعمل‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و امروزه دامپزشکی ما از فرهنگ جدا نیست، ما از همه عزیزان انتظار انجام کار فرهنگی در حوزه دامپزشکی داریم.

آقامیری این سخنان را در افتتاحیه همایش آموزشی ناظران ذبح شرعی مشهد بیان کرد و ادامه داد: حدود یک سال و نیم است که صادرات خاوریار پرورشی به اتحادیه اروپا به دلیل وجود برخی کانون‌های بیماری در کشور ممنوع شده بود، اما در نهایت این ممنوعیت برای صادرات خاوریار پرورشی که بخشی از درآمد ملی در حوزه ارزی است، رفع شده و مجوز صادرات خاوریار پرورشی را به اتحادیه اروپا اخذ کرده ایم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین اظهار کرد: در چند ماه اخیر نیز شاهد ممنوعیت صادرات ماهیان گرمابی و سردابی به اقلیم کردستان عراق بودیم، اما خوشبختانه با مبارزه با کانون‌های موجود در این حوزه امروز مجوز صادرات خود را اخذ کرده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و ارتقا سلامت و بهداشت عمومی در کشور، نیرو‌های سازمان دامپزشکی بسیار تلاش کرده اند و توسعه یافتگی یک کشور دارای شاخصه‌های مختلفی است و یکی از بخش‌هایی که سرعت ما را به سمت توسعه یافتگی افزایش می‌دهد، استفاده از فناوری و علوم روز دنیا است که بسیاری از آن‌ها در حوزه هسته‌ای قرار دارد.

آقامیری در خاتمه تاکید کرد: امروزه امنیت روانی ناشی از امنیت غذایی است، اگر همه این موضوعات را جمع بندی کنیم در نهایت به یک امنیت غذایی می‌رسیم که این امر سبب ایجاد امنیت روانی نیز برای مردم جامعه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه