English

حجت‌الاسلام حمید محمدی:

هیچ پروژه‌ای نباید بدون تصویب پیوست فرهنگی آن اجرایی شود

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیان کرد: سند مهندسی فرهنگی کشور یک ضرورت و مهم‌ترین محور مدیریت حوزه فرهنگی کشور است که باید برای تحقق ابعاد مختلف آن تلاش شود.

هیچ پروژه‌ای نباید بدون تصویب پیوست فرهنگی آن اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در سخنانی عنوان کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند رشد متعادل و متوازن سه ضلع مثلث توسعه معرفت قرآنی ، توسعه ایمان قرآنی و رفتار و عمل قرآنی هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی این سخنان را در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیان کرد و افزود: با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ …» باید گفت که، می‌فرمایند با تلاوت قرآن، خانه‌هایتان را روشن کنید، اگر همین یک دستور را اجرایی کنیم، چهره کشور قرآنی می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه اظهارکرد: منظور از بیت در این روایت، هم قلب و هم خانه فیزیکی انسان است، و در بیان تفاوت تلاوت و قرائت اینگونه است که تلاوت، قرائت قرآن همراه با تدبر و به قصد تبعیت است.

وی همچنین تصریح کرد: علوم عالم از دو حالت فعل‌الله و قول‌الله خارج نیست و هدف و مقصود حوزه و دانشگاه از فراگیری علوم باید برای خدا باشد و تاکید بر استخراج نظامات قرآنی به‌عنوان بزرگ‌ترین کار در حوزه دانش است و وحدت‌ها مبتنی بر تحول در وحدت علوم انسانی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: در ترجمه و تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران، حوزه و دانشگاه باید این آیه را محور وحدت قرار دهند و در استقامت ورزیدن در مسیر حق، دائماً یکدیگر را سفارش کنند و سند مهندسی فرهنگی کشور یک ضرورت است و این سند مهم‌ترین محور مدیریت حوزه فرهنگی کشور است که باید برای تحقق ابعاد مختلف آن تلاش شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور همچنین متذکر شد: برای ساحت‌های فردی، سازمانی، شهرستانی و … نیازمند قهرمان‌پروری و الگوسازی هستیم و همچنین برای تحقق سند مهندسی فرهنگی کشور هیچ پروژه‌ای نباید بدون تصویب پیوست فرهنگی آن اجرایی شود.

حجت‌الاسلام محمدی در خاتمه یادآور شد: بسیاری از منجمان دوره صفویه در مدرسه نجومیه گناباد تربیت شدند و این شهر علاوه بر بزرگان علمی، زادگاه شخصیت‌های ماندگاری همچون بهلول گنابادی است که در کنار ظرفیت‌هایی مثل قنات قصبه به‌عنوان قدیمی‌ترین قنات جهان، می‌تواند با احیای سایر ظرفیت‌ها، پرچمدار بخش‌هایی از دانش و پیشروی در حوزه‌های مهارتی، بینشی و دانشی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه