English

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مسئولیت در نظام اسلامی طعمه نیست بلکه فرصت برای خدمت به مردم است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به وضعیت اقتصادی و توطئه های دشمنان از مسئولیت در نظام اسلامی به عنوان فرصت خدمت یاد کرد و نه طعمه.

مسئولیت در نظام اسلامی طعمه نیست بلکه فرصت برای خدمت به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  آیت الله حبیب الله شعبانی پیش از ظهر شنبه در نخستین شورای اداری استان همدان با بیان اینکه نیازمند توجه بیشتر به آسیب‌دیدگان هستیم و باید این گروه شناسایی و مشکلات آنها از لحاظ روانی و اقتصادی جبران شود، گفت: بیشترین آسیب به حاشیه شهرها و کشاورزان وارد شده و این گروه نیازمند توجه هستند.

آیت الله شعبانی به شعار سال نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امروز یک جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی برپا شده، گفت: امسال مانند سال‌های گذشته شعار سال مبنای اقتصادی داشته و مدیران باید در خط مقدم این جبهه حضور داشته باشند.

پیوست فرهنگی باید برای کارهای انجام شده تعریف شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید در کنار توجه به مسائل اقتصادی موضوع فرهنگ نیز دیده شود، گفت: پیوست فرهنگی باید برای کارهای انجام شده تعریف شود.

وی با بیان اینکه اگر رونق تولید جدی گرفته شود مشکلات معیشتی مردم کم خواهد شد، گفت: در مراجعه مردم به دفتر امام جمعه مسائل معیشتی در صدر مشکلات قرار دارد و جوانان بسیاری بیکار هستند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه اگر حل مشکلات مورد توجه جدی قرار گیرد و به صورت مدیریت جهادی حل شود رضایتمندی مردم نیز ایجاد خواهد شد، گفت: زمانی در کشور برای تهیه سیم خاردار مشکل وجود داشت اما امروز مدیریت جهادی جوانان کشور سبب شده اسرائیل از ایران وحشت داشته باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید سال ۹۸ به جای سال تهدیدها سال فرصت‌ها تلقی شود و از فرصت‌ها استفاده کرد، گفت: بارندگی‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده اما باید زاویه مقابل آن را هم دید چرا که به واسطه بارش‌ها خشکسالی تا حدی رفع شده است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه گاهی باید فرصت را ساخت و منتظر نماند، گفت: باید ظرفیت‌ها را به فعلیت رساند و فرصت‌های خوب رشد اقتصادی را در همدان ایجاد کرد.

برنامه‌ریزی‌های اقتصادی به حل مشکلات کمک می‌کنند

امام جمعه همدان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی به حل مشکلات کمک می‌کنند و مدیران باید به آن توجه کنند، گفت: مطالبه مردم حل مشکلات اقتصادی است و در بین مردم گلایه مندی ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که نوسان قیمت‌ها در بازار آزاردهنده شده است چرا که اگر ثبات قیمت هم وجود داشته باشد یکی از مشکلات حل می‌شود به موضوع گرانی پیاز اشاره کرد و با بیان اینکه طی یک روز دو نرخ متفاوت از سوی مردم برای این کالا عنوان شد به طوری که یکی از شهروندان در دیداری با بنده قیمت را هر کیلو ۱۲ هزار تومان و دیگری ۱۴ هزار تومان عنوان کرد، گفت: این مسئله به خطبه‌های نماز جمعه هم کشیده شد تا جایی که هفته گذشته هنگامی که قصد قرائت خطبه‌های نماز جمعه را داشتم یکی از نمازگزاران مرا فراخواند و درخواست ذکر این مسئله از تریبون نماز جمعه را داشت.

وی با بیان اینکه درصدی از مشکلات به مسائل تحریم‌ها و جنگ اقتصادی مرتبط است اما مدیریت اقتصادی باید تقویت شود تا به مشکلات دامن نزنیم، افزود: از سال ۷۵ که در همدان طلبه بودم به نظرم می‌رسید همدان از لحاظ توسعه موفق نبوده و در حد متوسط ظاهر شده در حالی که باید وضعیت همدان در حد بهتری باشد کما اینکه اعتقاد دارم اگر مسئولی مدیریت جهادی داشته باشد می‌تواند مشکلات را حل کند اما این به معنی نفی تلاش‌های انجام شده نیست.

اختلافات و تنش‌ها به صفر برسد

وی با بیان اینکه مسئولان عامل رشد استان هستند و اگر تعامل و وحدت سازنده تر شود و همت واحدی برای رشته استان پیش گرفته شود و اختلافات و تنش‌ها به صفر برسد توسعه همدان صورت می‌گیرد، گفت: البته وحدت وجود دارد و اهداف مشخص است که همه این موارد به نفع مردم و توسعه در سطح استان همدان است.

آیت الله شعبانی به اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا همیشه سعی داشته اولین‌ها را انجام دهد اما این اولین‌ها با عقلانیت بشری منافات دارد، گفت: آمریکا و اسرائیل در رأس حامیان تروریست هستند و اگر این رژیم پای خود را از خاورمیانه جمع کند مشکلی نخواهیم داشت و به اصطلاح اگر غریبه دست از این خانواده بردارد ما با هم کنار می آییم چرا که عربستان نیز کشوری مسلمان است.

وی در پایان با بیان اینکه ارزش میزها و ریاست‌ها کوتاه و به میزان خدمتگزاری من و شما به مردم بستگی دارد و اگر کسی توانست این فرصت را غنیمت بشمارند موفق است، گفت: مسئولیت در نظام اسلامی طعمه نیست بلکه فرصتی برای خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی مردم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای حل و فصل مشکلات مردم تعامل داریم نهاد نماز جمعه را مطالبه گر برشمرد و گفت: نباید منتظر کانال مالی اروپا بمانیم چرا که نمی‌توان به آنها امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت صادقانه به مردم انسان را رشد می‌دهد، اظهار داشت: تقوا و احسان در یک مسئول به میزان خدمتگزاری به مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر