English

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

هشدار فعالیت سامانه بارشی از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در هرمزگان

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از امروز شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه بارشی در استان پیش بینی می شود که سبب وقوع رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

هشدار فعالیت سامانه بارشی از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از امروز شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه بارشی در استان پیش بینی می شود که سبب وقوع رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.
شدت بارش این سامانه طی روزهای یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان به ویژه  نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.
شایان توجه است از نظر زمان وقوع بارش، 80 درصد بارش های این سامانه در مناطق مختلف استان، طی زمان‌های متناوب پیش بینی می‌شود و به صورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد، رخ نمی دهد.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه ها  وسدها در تمامی شهرستان ها و مناطق مستعد استان توصیه می‌شود.
دریا نیز طی این مدت، ابتدا با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه، ۲۸ دی تا پایان هفته ی آینده با وزش تندبادهای غرببه‌طور کامل، مواج خواهد شد. توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
از نظر دمایی، بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه، (2 تا 9 درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بوده ایم که در طول روز نیز به دلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌گردد. با خروج سامانه بارشی از اواسط هفته آینده، کاهش محسوس دمای کمینه ( 4 تا 10 درجه سلسیوس) مورد انتظار است.
تغییرات احتمالی وضعیت جوی، دریایی و دمایی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه