English

نادر فلاحی خبر داد:

واگذاری ۴ ابنیه تاریخی اردبیل به بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۳ خانه و یک حمام تاریخی اردبیل برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری ۴ ابنیه تاریخی اردبیل به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در نشست با مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی که در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد گفت: امسال ۴ ابنیه تاریخی شامل خانه‌های آصف، خادم باشی و شریعت و حمام پیرزرگر نیز با مشارکت صندوق برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شد.

وی گفت: با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی مبنی بر برگزاری مزایده مستقل برای ابنیه تاریخی استان، برای واگذاری سایر ابنیه‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی از شمال تاجنوب استان با مشارکت صندوق احیاء اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با اضافه شدن هشت موزه به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و مرمت و احیا و انجام اقدامات ابتکاری و نوآورانه توانستیم میزان ماندگاری مسافر و گردشگر را در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی را از نیم ساعت به شش ساعت برسانیم.

فلاحی گفت: برای نخستین بار در سطح کشور استان اردبیل موفق به کسب رتبه برتر در تلفیق میراث فرهنگی و گردشگری شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه