English

لزوم توسعه امکانات ورزشی منطقه ماژین؛

مسئولان جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی اقدام کنند

پایین بودن سرانه‌های ورزشی در منطقه ماژین از توابع شهرستان دره‌شهر به یک معضل اساسی برای ورزشکاران و جوانان منطقه تبدیل‌شده است به‌طوری‌که توسعه زیرساخت‌های ورزشی یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه به شمار می‌رود.

مسئولان جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی اقدام کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، بر اساس گفته کارشناسان و صاحب‌نظران توسعه زیرساخت‌ ورزشی می‌تواند علاوه‌بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایجاد تحرک و سرزندگی جامعه نقش بسزایی ایفا کند.

با توجه به اینکه استان ایلام در حوزه ورزش قهرمانی دارای جایگاه مناسبی است، انتظار می‌رود با توسعه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی زمینه فعالیت ورزشکاران و شناسایی استعدادهای ورزشی در این استان فراهم شود، اما متأسفانه بی‌توجهی به زیرساخت‌های ورزشی در برخی از مناطق ازجمله منطقه ماژین سبب شده جوانان و ورزش دوستان از انجام فعالیت‌های ورزشی محروم شوند و پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی در این منطقه سبب گله‌مندی ساکنین آن شده است.

وعده‌هایی که عملی نمی‌شود

علی منفرد از جوانان ماژینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار داشت: تنها فضای ورزشی منطقه ماژین یک سالن با کاربری روستایی است که از حداقل امکانات محروم است و همین امر سبب شده جوانان منطقه و ورزش دوستان از انجام فعالیت‌های ورزشی محروم شوند.

وی با بیان این‌که نداشتن کف‌پوش مناسب، نور کافی و... از جمله مشکلات این سالن ورزشی است که مشکلات بسیاری را برای ورزشکاران به دنبال داشته است افزود: سال‌هاست که وعده‌های بسیاری از سوی مسئولین جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی داده می‌شود اما تاکنون شاهد تحقق این وعده‌ها نبوده‌ایم.

لزوم افزایش سرانه ورزشی

حسن عابدینی یکی از جوانان منطقه در گفت‌وگو با موج می‌گوید: توسعه ورزش نشاط فرهنگی و اجتماعی جامعه را به‌دنبال دارد و بی‌شک بها دادن به ورزش و ورزشکاران سبب می‌شود که انگیزه دیگر افراد جامعه در پرداختن به فعالیت‌های ورزشی تقویت شود.

وی در ادامه به تنها سالن ۶۰۰ متری این منطقه اشاره کرد و گفت: این سالن پاسخگوی نیاز جمعیت ۶ هزار نفری منطقه نیست و باید هرچه سریع‌تر از سوی مسئولان مربوط جهت افزایش سرانه ورزشی منطقه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

تلاش برای توسعه فضای ورزشی

مظفر علی‌شایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج با اشاره به وجود یک سالن ورزشی در منطقه ماژین و همچنین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی چمن مصنوعی این منطقه خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان است و اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته شده‌است و امید است به‌زودی فراخوان مناقصه این چمن مصنوعی انجام گیرد.

وی در ادامه به واگذاری زمین توسط خیرین برای ساخت پروژه ورزشی در منطقه اشاره کرد و گفت: اقدامات قانونی در این زمینه انجام‌نشده و امید است پس‌از واگذاری زمین و ساخت پروژه ورزشی در آن شاهد توسعه زیرساخت‌های ورزشی در این منطقه باشیم.

علی‌شایی در پایان گفت: با توجه به ارزش و تاثیر ورزش در سلامت اقشار مختلف جامعه توسعه سرانه‌های ورزشی در سطح استان مورد توجه قرار دارد.

بی شک با توجه به مزایای بالای فعالیت‌های ورزشی، میبایست با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم و امکانات مناسب ورزشی توسط دولت و همکاری بخش خصوصی و خیران، فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای تشویق مردم و جوانان به انجام فعالیت‌های ورزشی انجام شود. تا شاهد افزایش سرزندگی و تحرک در جامعه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه