English

هیئت‌های ورزشی کرمانشاه تحت سیطره دائم مدیرکل

همان‌طور که می دانیم هیات ورزشی استان‌های کشور، موسسه غیردولتی و با فعالیت نامحدود به‌عنوان بالاترین مرجع ذی‌صلاح عهده‌دار اداره رشته‌های ورزشی در استان است که از سوی فدراسیون به رسمیت شناخته‌شده یا می‌شوند.

هیئت‌های ورزشی کرمانشاه تحت سیطره دائم مدیرکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه،ازجمله اهداف و وظایف تعیین شده برای هیات های ورزشی استانی و شهرستانی در این آیین‌نامه می‌توان به تعمیم و گسترش رشته یا رشته‌های ورزشی تحت پوشش در سطح استان، ارتقای کمی و کیفی رشته یا رشته‌های ورزشی در استان، تحقق اصول مدیریت مطلوب با رعایت شفافیت، بی‌طرفی و پاسخگویی در اجرای وظایف و اختیارات و نیز تحکیم و تقویت و ترویج ارزش‌های فرهنگی-اخلاقی و بازی جوانمردانه اشاره کرد.

همچنین ارکان هیئت های ورزشی استانی و شهرستانی شامل مجمع عمومی، هیات رئیسه، رئیس هیات و بازرسی قانونی تعریف‌شده و ترکیب هیات رئیسه شامل رئیس، نایب‌رئیس (از بین بانوان)، دبیر، خزانه‌دار، خبره ورزشی و دو نفر عضو (حداقل یک نفر از بین بانوان) است. همچنین باید خاطرنشان کرد، مجمع عمومی نیز به‌عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیری هیات استان شناخته می‌شود و دارای ترکیب دارای حق رأی رئیس فدراسیون (رئیس مجمع)، مدیرکل استان (نایب‌رئیس مجمع)، رئیس یا سرپرست هیات و نیز روسا یا سرپرستان هیات های شهرستانی، است.

از مهم‌ترین وظایف و اختیارات مجمع عمومی نیز می‌توان به انتخاب یا عزل رئیس هیات و اعلام جهت صدور یا لغو حکم توسط رئیس مجمع اشاره کرد.

این آیین‌نامه به استناد ماده (34) اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (28) ماده و (39) تبصره در تاریخ 28 مهر 1400 به تائید وزیر ورزش و جوانان رسید و با تصویب و ابلاغ آن، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های قلبی ملغی می‌شود.

آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی استانی و شهرستانی از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ‌شده است و به‌منظور اجرا باید به تصویب مجمع‌های عمومی فدراسیون‌های مربوطه برسد و پس‌ازآن لازم‌الاجراست.

این بخش‌هایی از دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان است که روند کار را به‌طور واضح بیان می‌کند اما در استان کرمانشاه پنج هیات ورزشی با سرپرست اداره می‌شوند و درواقع به مدیرکل متصل هستند و همه میدانیم که چرا این هیات ها تعیین تکلیف نمی‌شوند

اولین هیئت در تاریخ استان با داشتن بیش از دو سال که هنوز هم با سرپرست اداره می‌شود هیئت هاکی استان است که خود جای تعجب دارد و صابر رحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان کرمانشاه اعلام کرده است که این کوتاهی فدراسیون است که تمایلی برای انتخاب ریاست هیئت ندارد.

این سؤال را از ریاست فدراسیون هاکی داریم که اگر تمایلی به انتخاب ریاست هیات ندارید به‌طور واضح اعلام کنید تا ما هم از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیر این موضوع شویم. جواد رضایی تبار از پاییز 98 کنار گذاشته شد و گویا سرپرست این هیات نیز تاکنون مشخص نیست.

هیات بعدی هیات شمشیربازی است که بعد از بابک ترابی، نایب‌رئیس بانوان به‌عنوان سرپرست ظاهراً در این سمت مشغول به کار می‌باشد.

هیات شطرنج استان نیز بعد از استعفا شورش فرامرزی و رفتن وی به هیئت تیراندازی این هیئت نیز در حال حاضر 6 ماه است که بلاتکلیف مانده است.

هیئت بعدی هیات ناشنوایان که سال گذشته محمد نوروزیان به دلیل انتقادات زیادی که از عملکرد ایشان شد از سمتش استعفا داد تا توران قره ویسی نایب‌رئیس هیئت سرپرست هیئت نیز باشد و ایشان هم دو دوره سرپرستی خود را به اتمام رسانده‌اند.

خدمت جناب مدیرکل طبق قانون، فعالیت هیات های ورزشی با سرپرستی بیش از 6 ماه مجاز نیست و بر این اساس  باید روند تعیین رئیس برای هیئت‌های یادشده در مرحله استعلام حراست باشد که به‌محض دریافت پاسخ استعلام، با فدراسیون‌ها برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت‌ها اقدام شود نه اینکه دست روی دست گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • احمدیان

    خخخخ...اطلاعاتت و کامل کن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه