English

استاندار مازندران:

با فعال کردن ظرفیت های بندرامیرآباد، بسیاری از مشکلات استان حل می شود

استاندار مازندران گفت: بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه های صادراتی است که با فعال کردن ظرفیت های آن می توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم.

با فعال کردن ظرفیت های بندرامیرآباد، بسیاری از مشکلات استان حل می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه کارگروه تسهیل توسعه صادرات استان با محوریت رفع موانع صادرات و تقویت پروژه های اجرایی بندر امیرآباد با اشاره به این که مانع زدایی از صادرات استان از مباحث اساسی و محوری برای شکوفایی اقتصادی است، اظهار داشت: رفع مسائل این بخش که از سوی صادرکنندگان مطرح شد، بخشی در گرو تصمیمات ملی و بخشی در گروه تصمیمات استانی است.

وی با بیان این که ظرفیت های زیرساختی مازندران مطلوب و قابل توجه است، ادامه داد: بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه های صادراتی است که با فعال کردن ظرفیت های آن می توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم.

استاندار مازندران با اعلام این که بندر امیرآباد از مراکز راهبردی صادراتی کشور است که باید نقش فعال‌تری در بخش تجارت خارجی ایفا کند، گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و به زودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت ارتباطات و تعاملات تجاری با کشورهای اوراسیا از برنامه های اقتصادی دولت است که بندرامیرآباد می تواند نقش مؤثری در این راستا ایفا کند.

حسینی پور یادآور شد: نقش بندرامیرآباد در تحقق رشد اقتصادی استان به عنوان هدف گذاری بودجه سال آینده تعیین کننده است و ارتقاء ظرفیت تولید و تنوع محصولات صادراتی و افزایش اشتغال در فرآیند توسعه ای این پایانه محقق می شود.

وی با بیان این که 70 درصد از ظرفیت صادراتی بندرامیرآباد غیرفعال است، بیان داشت: باید مشوق های عملی که برانگیزاننده صادرکنندگان و محرک صادرات باشد، به این امر مهم اختصاص یابد و با حل برخی مشکلات و موانع گمرکی، روند صادرات شتاب یابد.

استاندار مازندران موضوع حمل و نقل را یک نیاز جدی برای توسعه صادرات دانست و اظهار داشت: مقرر شد مجوز حمل و نقل بین المللی اخذ و در این راستا اقدام لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به این که تلاش داریم اتوبوس دریایی را در حوزه گردشگری راه اندازی کنیم، افزود: بندرامیرآباد برای ایجاد پایانه مسافری و تأمین بودجه خرید تجهیزات با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است.

حسینی پور با بیان این که نقشه فنی برای اتصال راه آهن مازندران به گیلان در دستور کار قرار گیرد، عنوان داشت: این اتصال ریلی به گیلان و سپس قزوین، می تواند گشایش های خوبی را برای تبادلات ریلی جهت جا به جایی بار و مسافر در پی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه