English

بهلول تکلوی:

اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی در اردبیل راه اندازی می شود

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی تا چند ماه آینده در استان به بهره برداری می رسد.

اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی در اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهلول تکلوی ، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: این کارخانه با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و با سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با ظرفیت تولید 150قلم انواع داروهای دامپزشکی تا چند ماه آینده در اردبیل احداث می شود.

وی گفت: در حال حاضر 89 مرکز درمانی دامپزشکی، 44 مرکز مایه کوبی، 91 داروخانه دامپزشکی، 5 باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و 11 باب شرکت های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت و خدمات رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان استان هستند که از ابتدای امسال نزدیک به هزار و 100 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با افزایش این مراکز امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می یابد.

تکلوی گفت: با توسعه این مراکز خدماتی دامپزشکی نظارت های لازم بر فعالیت های مربوط به بهداشت و درمان دام افزایش یافته و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه، اشتغالزایی در مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش ستادی و فنی و کیفیت بخشی به فعالیت های دامپزشکی تقویت می شود.

وی گفت: کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع و با زیر بنایی به مساحت هزار و 500 مترمربع در حال احداث بوده و شامل بخش های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمیایی، بیوشیمیایی و مولکولی است.

این کارخانه با ظرفیت اشتغال 70 نفر امکان تولید 150 قلم انواع داروهای دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به 150 نفر ارتقاء یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه