English

بهلول تکلوی خبر داد:

آمادگی ۳۶ اکیپ دامپزشکی برای روز عید قربان در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سطح استان اکیپ های نظارتی و تخصصی دامپزشکی در قالب 36 اکیپ در روز عید قربان آماده ارائه خدمات هستند.

آمادگی 36 اکیپ دامپزشکی برای روز عید قربان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهلول تکلوی ، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه در ایام عید قربان تعداد دام های قربانی و تعداد کشتار افزایش می یابد همزمان با سراسر کشور طرح تشدید نظارت بهداشتی در استان اردبیل نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تمام کشتارگاههای استان اردبیل آماده پذیرش دام های قربانی و ارائه خدمات بهداشتی برای هم استانی ها هستند و همچنین در سطح شهرستان های استان اکیپ های نظارتی و تخصصی در قالب 36 اکیپ در روز عید قربان آماده هستند و در میادین اصلی و سطح شهر آماده ارائه خدمات می باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از هم استان های درخواست می شود به خاطر اینکه جلوی بیماری های مشترک بین انسان و دام گرفته شود به خصوص امسال که در برخی استان ها از جمله در استان اردبیل نیز بیماری تب کریمه کنگو مشاهده شده حساسیت ها در این زمینه بیشتر شده است.

تکلوی بیان کرد: توصیه می شود هم استانی ها حدالامکان دام های قربانی خود را به کشتارگاه ها انتقال دهند و در صورتی که مجبور باشند دام خود را در منزل کشتار کنند اکیپ های دامپزشکی در سطح شهر مستقر هستند تا با مراجعه بازرسان و نظارت بهداشتی دام خود را ذبح کنند.

وی تصریح کرد: توصیه می شود حدالامکان از خرید دام های ذبح شده در کنار جاده ها و مراکزی که به صورت غیرمجاز کشتار می کنند خودداری کرده و گوشت های قربانی خود را در کشتارگاهها کشتار کنند و همچنین از مراکزی که دام را تهیه می کنند و پروانه بهداشتی و همچنین پروانه بهره برداری دارند گوشت های قربانی تهیه کرده و حتما مهر دامپزشکی و با نظارت دامپزشکی انجام گرفته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 14 تن فرآورده های خام دامی غیربهداشتی توسط اکیپ های نظارتی کشف و معدوم سازی شده و 57 مورد پرونده قضایی تشکیل و مراحل قانونی خود را طی می کنند و 49 مورد مراکز عرضه غیربهداشتی پلمب شده است.

تکلوی افزود: همچنین در این مدت 16 هزار و 200 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های دام که به صورت بهداشتی محصولات را تهیه و به دست مصرف کننده می رسانند بازدید و اجازه مصرف داده شده است.

وی اظهار داشت: تلفن های 1512 و 33394800 دامپزشکی استان اردبیل به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هموطنان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه