English

بهلول تکلوی خبر داد:

واکسیناسیون بیش از ۴ میلیون راس دام بر علیه بیماری‌های دامی در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: طی 6 ماهه نخست امسال بیش از 4 میلیون راس دام بر علیه بیماری های دامی در سطح استان واکسینه شده است.

واکسیناسیون بیش از 4 میلیون راس دام بر علیه بیماری‌های دامی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهلول تکلوی ، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل همزمان با هفته دامپزشکی و در آستانه 14مهر ماه روز ملی دامپزشکی گفت: در شش ماهه اول سالجاری  نزدیک به 4 میلیون و 400 هزار رأس دام بر علیه بیماریهای مختلف دام و بیش از 89 میلیون قطعه طیور بر علیه بیماریهای مختلف طیور واکسینه شده است.

وی با بیان عملکرد دامپزشکی استان در حوزه نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی گفت: در این مدت 138 هزار و 108رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاههای دام و 10 میلیون و 984 هزار و 231 قطعه طیور در کشتارگاههای صنعتی طیور استان تحت نظارت بهداشتی این اداره کل کشتار و پس از حصول اطمینان از سلامتی آنها در چرخه مصرف انسانی وارد شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای سالجاری همچنین 33 هزار و 48 مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید بهداشتی بعمل آمده و 147 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضایی معرفی شده اند که منجر به پلمب 40 واحد مرکز عرضه فرآورده خام دامی شده و بیش از 57 تن فرآورده های خام دامی ضبط و معدوم شده است.

تکلوی گفت: دامپزشکی با کالبد کوچک و نحیفی که دارد در تامین امنیت غذایی، ارتقائ سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی  نقش بسیار مهمی دارد و در بحث زیر ساخت ها یکی از ارگان های تاثیر گذار در توسعه پایدار جامعه است  ولی متاسفانه فعالیت های آن مستقیما در جامعه نمود بیرونی ندارد و در اذهان عمومی  عملکرد آن کاملا شناخته شده نیست.

وی حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام، ارتقاء بهداشت عمومی جامعه از طریق مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام  و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی و نیز کاهش فراورده های خام دامی، افزایش راندمان تولید و سلامت غذا را از مهمترین اهداف دامپزشکی در راستای انجام وظایف و مسئولیت  عنوان کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر اینکه بیماریهای مختلف دام و طیور به طور شبانه روزی در استان رصد و پایش می شود و انجام واکسیناسیون دام و طیور با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی به طور مستمر در حال انجام است و به پشتوانه این تلاش شبانه روزی و جهادگونه مجموعه همکاران دامپزشکی در حال حاضر مشکلی از نظر بیماریهای مختلف دام و طیور در منطقه وجود ندارد افزود با تمهیدات انجام شده مشکلی از نظر تامین واکسن و مواد بیولوژیک دامی در منطقه وجود ندارد و به انداز کافی واکسن دراستان موجود است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه