English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد:

مهارت آموزی در دانش آموزان متوسطه اول با ایران مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه طرح ایران مهارت، بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشترک است، گفت: این طرح با هدف برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان‌ها و به کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اجرا می شود.

مهارت آموزی در دانش آموزان متوسطه اول با ایران مهارت

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان روز یکشنبه  با اشاره به اینکه طرح ایران مهارت، بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشترک است،  گفت: این طرح با هدف برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان‌ها و به کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اجرا می شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون ۸۶ نفر از دانش آموزان استان با شرکت در طرح «ایران مهارت» موفق به گذراندن دوره های مهارتی شدند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح را ایجاد رغبت در دانش آموزان متوسطه اول برای مهارت آموزی دانست و افزود: این طرح در سه هنرستان فروغ، بابائی پور و نواب شهرستان همدان برای ۴۷ نفر از دختران و ۳۹ نفر از پسران اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در این طرح ملزم به گذراندن ۶۰ ساعت دوره آموزش مهارتی هستند افزود: نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در بین دانش آموزان دوره متوسطه برای انتخاب رشته از اهداف حضور دانش آموزان در طرح ایران مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: طرح ایران مهارت، بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشترک است و با هدف برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان‌ها و به کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اجرا می شود. 

مختاران گفت: ۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با استقرار در مدارس رشته هایی مانند صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و آیفون تصویری را آموزش می دهند.

وی اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در تلاش است با ارائه آموزش‌های فنی متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های درونی دانش‌آموزان زمینه اشتغال را برای آینده آنها فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند با یادگیری و مهارت‌آموزی زمینه ایجاد اشتغال در آینده را برای خود رقم بزنند و با در دست داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای پشتوانه‌ای برای اشتغال داشته باشند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه