English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد:

آموزش اینترنت اشیا در فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به آکادمی تحقیق و توسعه اینترنت اشیا، از آموزش اینترنت اشیا در فنی و حرفه ای خبر داد.

آموزش اینترنت اشیا در فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وهب مختاران،  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به  آموزش اینترنت اشیا در فنی و حرفه ای اظهار داشت: این آکادمی، (تحقیق و توسعه اینترنت اشیا (IoT) و شبکه حسگر بی‌سیم) در دوره‌های طراح و پیاده سازی شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر LR-WPAN، تکنسین هوشمندسازی ساختمان، شبیه سازی شبکه با شبیه ساز NS-۳ و NS-۲ کارآموز میپذیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آکادمی تحقیق و توسعه اینترنت اشیا (IoT) و شبکه حسگر بی‌سیم در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان با جذب کارآموز، فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته وی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با در ایجاد و تامین فضای مناسب تحقیق و توسعه برای پیاده سازی ایده های نرم افزاری و سخت افزاری از دانشجویان و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه ارتباطات بی سیم و اینترنت اشیا حمایت می‌کند.

وی افزود: این مرکز آموزشی با تشکیل کارگروه‌های بین‌رشته‌ای با هدف تولید محصولات ارتباطی و پیوند کارآموزان با صنایع مختلف برای تامین نیازهای صنایع و ایجاد بازار کار، همواره حامی و زمینه ساز توسعه این رشته در سطح استان همدان بوده است.

مختاران با تاکید بر اینکه اینترنت اشیا می‌تواند باعث ایجاد مشاغل نو و جهش تولید شود، خاطرنشان کرد: مدرک معتبر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شرکت کنندگان دراین دوره های آموزشی ارائه می شود.

وی افزود: اینترنت اشیا فناوری جدیدی است که در آن به هر شئی قابلیت ارسال داده و یا دریافت فرمان‌هایی از طریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌شود، این فناوری نو ظهور، به سرعت در حال گسترش است که هر دو حوزه تحقیقات و کاربرد را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان  ادامه داد: تحقیقات علمی در این حوزه در ایران و جهان به سرعت در حال رشد است و اینترنت از زمان پیدایش شاهد تحولات عظیمی بوده و  تجاری شدن، پیدایش شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اشیا را می‌توان سه نسل متوالی از تحولات در دنیای اینترنت دانست.

اینترنت اشیاء یا IoT، سیستمی به‌هم‌پیوسته از تجهیزات رایانه‌ای، ماشین‌های مکانیکی و دیجیتال، اشیاء و حیوانات یا افرادی است که با شناسه‌های منحصربه‌فرد (UID) هویت یافته‌اند و از قابلیت انتقال داده‌ها روی یک شبکه بدون نیاز به تعامل انسان-با-انسان یا انسان-با-رایانه برخوردار هستند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی برای چهارمین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست شد.

استان همدان در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی دارای ۱۸ مرکز ثابت و ۴ شعبه و همچنین ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه