English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان عنوان کرد:

آموزش سربازان با هدف ورود به بازار کار/آموزش های مهارتی برای ۶ هزار و ۸۰۶ سرباز

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به /آموزش های مهارتی برای 6 هزار و 806 سرباز، گفت: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است.

آموزش سربازان با هدف ورود به بازار کار/آموزش های مهارتی برای 6 هزار و 806 سرباز

 

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  با اشاره به آموزش های مهارتی برای 6 هزار و 806 سرباز، گفت:  هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان  کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است.

وی افزود: ۶ هزار و ۸۰۶ سرباز وظیفه با هدف حضور در بازار کار از ابتدای سالجاری تاکنون در دوره های آموزش فنی و حرفه ای برگزار شده در پادگان ها و یگان های نظامی استان شرکت کردند.

وهب مختاران هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار دانست و افزود: دراین مدت آموزش های مهارتی در ۸۶ حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان ها و یگان های نظامی استان همدان ارائه شده است.

وی ارائه دوره های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و اظهار داشت: این دوره های آموزشی در ۹۳ کارگاه(محیط واقعی کار) و ۴۵ کارگاه ثابت و سیار ایجاد شده در پادگان‌ و محل خدمت سربازان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

مختاران با اشاره به اینکه مهارت آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می شود، گفت: تعمیر کار سیستم نظارت تصویری(دوربین مداروبسته)، سرویس و نگهدار خودرو، تعمیر کار وسایل گاز سوز خانگی، آرایشگری و نصب و تعمیر پکیج شوفاژ گازی از رشته های آموزشی ارائه شده برای سربازان در استان همدان است.

وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برنامه‌ریزی های انجام شده و با وجود محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا، توانسته با همکاری پادگان ها و یگان های نظامی، اقدامات موثری را در زمینه مهارت آموزی سربازان وظیفه استان همدان انجام دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه