English

وهب مختاران خبر داد

مهارت آموزی به معنای ریشه کنی بیکاری است/انعقاد تفاهم نامه همکاری چهارجانبه تامین مواد اولیه فنی و حرفه ای استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه مهارت آموزی افزایش فرصت های اشتغال و در نهایت ریشه کنی بیکاری از کشور را در پی دارد، از از انعقاد تفاهم نامه همکاری چهار جانبه این اداره کل با شرکت شهرک‌های صنعتی، انجمن فرش دستبافت و خوشه فرش همدان با هدف تامین مواد اولیه خبر داد.

مهارت آموزی به معنای ریشه کنی بیکاری است/انعقاد تفاهم نامه  همکاری چهارجانبه تامین مواد اولیه فنی  و حرفه ای استان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وهب مختاران  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان روز دوشنبه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهش و کارآفرینی  این اداره کل با برخی از مجموعه های استان گفت:  به منظور تامین مواد اولیه در حرفه های مرتبط با فرش و با هدف تامین مستمر مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب در رشته های مرتبط بین جامعه هدف در استان همدان و همکاری چهار جانبه این اداره کل با شرکت شهرک‌های صنعتی، انجمن فرش دستبافت و خوشه فرش همدان این تفاهم نامه منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهش و کارآفرینی است بیان کرد: ایجاد مرکز شبکه تامین مواد اولیه فرش در استان، توانمند سازی افراد شاغل و جویای کار و استفاده و همکاری متقابل طرفین از توانمندی‌های آموزشی، مهارتی و امکانات و تجهیزات یکدیگر برای رشد و ارتقا خوشه فرش استان از اهداف مهم این تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، در اختیار قراردادن فضای کارگاهی آموزشی_تولیدی، برنامه ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای  استانداردهای آموزشی، تعیین صلاحیت مربیان متخصص معرفی شده، برگزاری آزمون و تعیین صلاحیت حرفه ای کارآموزان، اعطای گواهینامه مهارت به قبول شدگان و نظارت بر فرایند و اجرای ثبت نام، آموزش و آزمون مهارت آموزان را از تعهدات این اداره کل برشمرد.

مختاران اظهار داشت: مهارت آموزی با تجدید قوا و ایجاد اعتماد و اطمینان در جوانان بر سلامتی روحی آنان تاثیر دارد و راه را برای موفقیت فرد در اجتماع فراهم می کند.

به گفته وی آموزش‌های فنی حرفه ای نشان داده که توانسته در تربیت نیروی کار ماهر (از مصادیق تشکیل سرمایه انسانی) و نیز پرورش روحیه کار آفرینی (از طریق ایجاد کارگاه) گام‌های موثری بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان مزیت سرمایه مهارتی را آماده سازی دارندگان آن برای به دست آوردن جایگاه های شغلی دانست و افزود: همین بینش باعث شده که در بیشتر کشورهای جهان در کنار مقاطع تحصیلی آموزش های عمومی، آموزش های فنی و حرفه ای نیز به کار گرفته شود.

مختاران ابراز امیدواری کرد که با مهارت آموزی بر افزایش فرصت های اشتغال و در نهایت ریشه کنی بیکاری از کشور همت گماشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان

۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوده و در این راستا از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه