English

وهب مختاران خبر داد

برگزاری آموزش های مهارتی در ۲۱۷ حرفه/ شرکت بیش از ۷۴۰۰ بانو در آموزش ها فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به برگزاری آموزش های مهارتی در ۲۱۷ حرفه و عملکرد مراکز آموزش دولتی بانوان، گفت: سال گذشته بیش از 7400 بانو در آموزش ها فنی و حرفه ای استان شرکت کرده اند

برگزاری  آموزش های مهارتی در ۲۱۷ حرفه/ شرکت بیش از 7400 بانو در آموزش ها فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به برگزاری  آموزش های مهارتی در ۲۱۷ حرفه و عملکرد مراکز آموزش دولتی بانوان در دوران همه گیری کرونا، گفت: هفت هزار و ۴۶۴ نفر از بانوان استان سال گذشته در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند.

وهب مختاران افزود: این تعداد شرکت کننده در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز دولتی استان همدان آموزش های مهارتی را آموختند.

وی با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی در ۲۱۷ حرفه برگزار شد، اظهار داشت: بازار یاب بیمه، راهنمای طبیعت گردی، زعفران کار، متصدی کافی شاپ، پژوهشگر، برنامه ریز اقتصادی امور خانواده، خیاطی، میناکاری و کامپیوتر از رشته های ارائه شده در این مراکز است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه این آموزش ها در ۷۷۸ دوره اجرا شد عنوان کرد: با توجه به تحولات بازار کار، در سال‌های اخیر مهارت‌آموزی همواره مورد توجه سیاست‌گذاران و دست اندرکاران قرار گرفته است تا افراد متناسب با نیاز بازار کار آموزش‌ و مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

مختاران اعلام کرد: این آموزش‌ها برای زنان، در مراکز ثابت خواهران، سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز ثابت شهری، روستایی و عشایری، زندان، سیار، صنایع و اصناف، بین‌کارگاهی و جوار کارگاهی، محیط کار واقعی، جوار دانشگاهی، آسیب‌دیدگان ناشی از مواد مخدر و مهارت‌های پیشرفته به عنوان گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۴۹ نفر از بانوان مهارت آموز شهرستان نهاوند در رشته‌های طراحی دوخت، قالیبافی و سفال جذب بازار کار شدند.

مختاران مهارت آموزی بانوان را نیاز امروز جامعه و در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: تولید، درآمد و بهره وری در گرو  ارتباط مهارت و اشتغال است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در بین بانوان، بیان کرد: افراد با گذراندن دوره های این مرکز و یا آموزشگاه های آزاد وابسته، می توانند گواهی مهارت دریافت کرده و تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی