English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان مطرح کرد:

هشت هزار و ۵۶۹ نفرتعداد آزمون دهنده در صنعت ساختمان/شرکت ۳۴ هزار و ۳۱۱ نفر در آزمون های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به تعداد آزمون دهندگان در صنعت ساختمان، از شرکت ۳۴ هزار و ۳۱۱ نفر در آزمون های مهارتی و جذب ۴۰ نفر از کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار در کارگاه‌های تولیدی خبر داد.

 هشت هزار و ۵۶۹ نفرتعداد آزمون دهنده در صنعت ساختمان/شرکت ۳۴ هزار و ۳۱۱ نفر در آزمون های مهارتی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وهب مختاران،  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  روز دوشنبه با اشاره به تعداد آزمون دهندگان در صنعت ساختمان، از شرکت  ۳۴ هزار و ۳۱۱ نفر در آزمون های مهارتی و  جذب۴۰ نفر از کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار به بازار کار خبر داد و گفت: افزود: از این تعداد، ۳۱ نفر در کارگاه صنایع پوشاک مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار آموزش دیده و مشغول به فعالیت در بازار کار شدند.

وی ادامه داد: همچنین در کارگاه تولیدی و آموزشی میناکاری سفال شهرستان بهار نیز ۹ نفر آموزش دیده و به کار در این بخش مشغول هستند.

مختاران با بیان اینکه کسب مهارت‌های فنی وحرفه‌ای و قرار گرفتن در محیط واقعی کار راه اصلی اشتغال و کارآفرینی است افزود: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت‌های فنی در بین نیروی جوان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان آموزش های مهارتی را یکی از راههای منتهی به اشتغال عنوان کرد و خاطرنشان کرد: فرد ماهر بیکار نمی ماند.

مختاران حمایت از کارآفرینی و تولید را حمایت از اشتغال دانست و ادامه داد: توسعه و اعتلای اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال تعامل، همکاری و پشتیبانی با کارآفرین را می طلبد.

وی از آموزش حرفه منبت معرق رزین در شهرستان نهاوند در راستای حمایت از کارآفرین و ایجاد اشتغال پایدار خبر داد و اعلام کرد: تعامل و همکاری با کارآفرین مطرح استان که رشته منبت معرق رزین را راه اندازی کرده، نویدبخش اشتغال، توسعه و رونق اقتصادی برای جوانان و افراد جویای کار است.

مختاران با اشاره به اینکه آموزش های نوین و فناوری های پیشرفته می تواند منشا ایجاد اشتغال در کشور باشد یادآور شد: کارآفرینی در رشد اقتصادی، اشتغال و تولید تاثیرات مثبتی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در سال گذشته ۳۴ هزار و ۳۱۱ نفر در آزمون های مهارتی شرکت کردند و ۱۵ هزار و ۹۴۵ نفر نیز به صورت آنلاین مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت کارآموزان، آزمون های حضوری سنجش مهارت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و آزمون های کتبی به صورت آنلاین برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته هشت هزار و ۶۳۸ نفر در آزمون های هماهنگ شرکت کردند عنوان کرد: هزار و ۱۲۳ نفر نیز در آزمون های تفاهم نامه شرکت داشتند.

مختاران افراد آزمون دهنده در صنعت ساختمان را هشت هزار و ۵۶۹ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در آزمون های ادواری ۳۶ نفر مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۶۴۹ نفر زن در آزمون‌های فنی و حرفه ای شرکت کردند.

اداره کل آموزش‌ فنی و حرفه ای استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و  ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی برای برگزاری دوره های آموزش فنی و مهارتی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه