English

هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛

رهایی یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

رهایی یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافت.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف، این پرونده قتل عمد به شورای حل اختلاف توکهور و هشتبندی استان هرمزگان ارجاع شد که خوشبختانه با پیگیری اعضای این شورا و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) منجر به سازش شد.

قهرمانی همچنین گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تأسی از سیره نبی مکرم اسلام (صلی اللّه علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولان قضایی، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی برای برقراری صلح و سازش، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین توصیه ها و آموزه های دینی است و اگر روحیه گذشت و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه