English

طی حکمی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

کوچکترین پژوهشگر کشور مشاور امور دانش‌آموزی مدیر کل آموزش و پرورش شد

ساغر مصفا، کوچکترین پژوهشگر کشور طی حکمی به عنوان مشاور امور دانش‌آموزی مدیر کل آموزش و پرورش انتخاب شد.

کوچکترین پژوهشگر کشور مشاور امور دانش‌آموزی مدیر کل آموزش و پرورش شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران طی حکمی، ساغر مصفا دانش‌آموز پایه هفتم ساروی را به عنوان مشاور امور دانش‌آموزی خود برگزید.

در بخشی از این حکم آمده است: با عنایت به اینکه آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی بیشترین تأثیر تربیتی را بر روی یکایک  افراد جامعه دارد و رسالت خطیر انتقال فرهنگ، معارف و دانش‌ها و نیز ارزش‌های دینی و اخلاقی و معنوی و مهمتر از همه آموزش مهارتهای زندگی اجتماعی را به نسل های آینده در یک فرآیند بلندمدت برعهده دارد و متولی گسترش مرزهای دانش و مسئول راهبرد مسائل علمی و ارتقاء سطح فرهنگی کشور است و استفاده از تمامی فرصت‌ها و مشارکت دانش آموزان در این مسیر یکی از مهمترین عوامل موفقیت خواهد بود. از این رو به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور اینجانب در امور دانش آموزی منصوب می‌شوید.

ساغر مصفا متولد بیستم مهر 1387 ، فعالیت های علمی و پژوهشی اش را از سن چهار سالگی شروع کرد.

اولین کار پژوهشی وی ساخت ماکت قلب و گوشی پزشکی با وسایل دور ریختنی بود که برنده ی جشنواره‌ی خلاقیت کودکان ایران شد و به جشنواره ی جهانی راه یافت و گواهینامه ی WTA را از کشور فنلاند در سال 2013 میلادی از آن خود کرد.

این دانش‌آموز پژوهشگر، نفر برتر جشنواره‌ی تبیان با ساخت ماکت های آموزشی دستگاه گوارشی و دستگاه ادراری شد و توانست عنوان (کوچکترین پژوهشگر کشور) را به خود اختصاص دهد که تا کنون این عنوان را در اختیار دارد.

ساغر مصفا عضو انجمن محیط زیست استان، عضو انجمن بیوتکنولوژی مازندران، سفیر کانون جوانان بانک ملی و سفیر کتابخانه های استان است.

وی  نویسنده چندین جلد کتاب با عنوان های (لی لی کفشدوزک)، (لی لی کفشدوزک و شته ها)، (من و نانو زندگی از نو)، (آ مثل آلودگی و ب مثل بازیافت) و (ماجرای گردش خون) است که دو عنوان رتبه ی برتر کشوری را از آن خود کرده است.

این پژوهشگر کوچک نفر برتر جشنواره ی مولاژسازی، زیست فناوری، پادکست علمی، داستان نویسی، همایش های نخبگان استان و کشور، جشنواره‌ علمی و پژوهشی، جشنواره‌ی دانش آموزی نانو و چالش آزمایش های من، زمین خانه‌ی من، آزمایشات خلاق و حافظ خوانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه